Show simple item record

dc.contributor.authorMitta Flores, Daniel Eduardo
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/21117/20858
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/21117/21083
dc.description.abstractThis article aims to analyze the strategies and policies applicable to a group of professional millennials and how they represent a challenge for organizations. The millennial Generation has requirements and expectations of their work centers that may be different from those currently offered. It is for this reason that the human resources areas must knowabout these expectations in order to achieve efficient retention of talent. The challenges and changes that will be demanded by the members of each generation in the future oblige us to rethink these issues, making necessary to promote strategies and policies that make the collaborators feel identified and loyal to the organization. In this context, the knowledge of the characteristics of the personnel is essential, so the identification of the generational groups that compose them is key to be able to formulate an adequate retention plan for each organization because, according to the generational theory, each generational group has different expectations and characteristics.en_US
dc.description.abstractEste artículo tiene como objetivo analizar las estrategias y políticas aplicables a un grupo de millennials profesionales y cómo estas representan un desafío para las organizaciones. La Generación Millennial tiene requerimientos y expectativas de sus centros laborales que pueden diferir de lo que estos ofrecen actualmente. Por esta razón, las áreas de recursos humanos deben conocer estas expectativas para lograr una eficiente retención del talento. Los retos y cambios que demandarán los integrantes de cada de generación en el futuro nos obligan a replantearnos estas cuestiones, siendo necesario promover estrategias y políticas que permitan que el colaborar se sienta identificado y fidelizado con la organización. En este contexto, el conocimiento de las características del personal es esencial, por lo que la identificación de los grupos generacionales que lo componen es clave para poder formular un plan de retención adecuado a cada organización debido a que, según la teoría generacional, cada grupo generacional cuenta con expectativas y características diferenciales.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-0495
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5861
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 4 (2019)es_ES
dc.subjectGestión de la diversidades_ES
dc.subjectMillennialses_ES
dc.subjectRango generacionales_ES
dc.subjectSatisfacción laborales_ES
dc.subjectRetención de talentoes_ES
dc.titleGestión de la diversidad. El reto millennial en un grupo de organizaciones: ¿quiénes son, qué los motiva y cómo retenerlos?es_ES
dc.title.alternativeDiversity management The millennial challenge in a group of organizations: who are they, what motivates them and how to retain them?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/360gestion.201904.003


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International