dc.contributor.advisor | Sánchez Paredes, Sandro Alberto | |
dc.contributor.author | Marin Anicama, Mónica Giuliana | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-09-24T17:54:39Z | |
dc.date.available | 2018-09-24T17:54:39Z | |
dc.date.created | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-09-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12404/12735 | |
dc.description.abstract | Bigmond is a Peruvian company dedicated to the search of top executives offering a
superior value proposition in the market. Given the great acceptance in Peru, the firm is keen to
expand its commercial activities to Mexico to become a multinational company. The objective of
the project is to develop a viable business plan for Bigmond's entry into the Mexican Executive
search market. An external market analysis was carried out to identify opportunities and threats
that could influence the success of the project. In addition, an industry analysis to assess Porter’s
Five Forces was carried out. After identifying the key factors, a qualitative and quantitative study
of the Mexican market was conducted to define the target market of the project in which
Bigmond should focus. The historical development of Mexico's industries, the growth forecast,
the demand for talent by sector, the provision for outsourcing services in companies, the
concentration of potential companies at the regional level and the main market trends were taken
into consideration for the assessment. Results showed that the target market should focus on the
central region of Mexico and on the development of the technology industry in each of these four
main economic sectors: Marketing and Communications, Manufacturing, and Financial Services
and Construction. Within a next step opening a branch in Mexico City has been identified as the
most suitable entry strategy for Bigmond. Then, the implementation plan included the marketing
mix, which showed that one of the key success factors will be the development of brand equity.
Finally, the financial analysis indicated a resulting economic TIR of 102.5% and a NPV of US $
309,000. In addition, a sensitivity analysis assessed the expected market share. Findings of the
nine scenarios showed an expected minimum IRR above 15% and a NPV greater than zero. This
leads to the conclusion that establishing a commercial activity in the Mexican market is a
feasible option with a promising outlook for Bigmond. | es_ES |
dc.description.abstract | Bigmond es una empresa peruana dedicada a la búsqueda de altos ejecutivos con una
gran propuesta de valor en el mercado. Dada la gran aceptación en el Perú, la firma tiene mucho
interés en extender sus horizontes y llevar su propuesta de valor a México. El objetivo del
proyecto es desarrollar un plan de negocio viable para la entrada de Bigmond al mercado de
Executive search en México. Para ello, se realizó un macro análisis de mercado para identificar
oportunidades y amenazas que podrían influenciar el éxito del proyecto. Además, se realizó un
análisis de la industria a través de las cinco fuerzas de Porter. Luego de identificar los factores
claves, se realizó un estudio cualitativo y cuantitativo del mercado mexicano para definir el
mercado objetivo del proyecto en el cual Bigmond debe enfocarse. Se tomó en consideración el
desarrollo histórico de las industrias de México, el pronóstico de crecimiento, la demanda de
talento por sector, la disposición por los servicios outsourcing en las empresas, la concentración
de potenciales empresas a nivel regional y las principales tendencias del mercado. El resultado
definió que el mercado objetivo se ubica en la región central de México y debe enfocarse en
cuatro principales sectores económicos: Marketing y comunicaciones, Manufactura, Servicios
Financieros y Construcción, con un gran enfoque en el desarrollo de la industria tecnológica en
cada uno de los sectores. A continuación, se desarrolló la estrategia de entrada que tuvo como
resultado crear una sucursal en la ciudad de México. Luego, se llevó a cabo el plan de
implementación través del marketing mix el cual desplegó que el principal factor clave de éxito
será el desarrollo del valor de marca. Finalmente, el estudio financiero dio como resultado un
TIR económico de 102.5% y un VAN de 309 mil dólares americanos, además se realizó un
análisis de sensibilidad con la cuota de mercado y el crecimiento del negocio, los nueve
escenarios desplegaron un TIR superior al 15% y un VAN mayor a cero. Lo cual permite
concluir que el proyecto de entrada al mercado mexicano es viable y factible. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica del Perú | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ | * |
dc.subject | Responsabilidad social de las empresas | es_ES |
dc.subject | Empresas de servicios | es_ES |
dc.title | Consulting report - Bigmond mexican market entry business plan | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es_ES |
thesis.degree.name | Maestro en Administración de Negocios | es_ES |
thesis.degree.level | Maestría | es_ES |
thesis.degree.grantor | Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM | es_ES |
thesis.degree.discipline | Administración de Negocios | es_ES |
dc.type.other | Tesis de maestría | |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 | es_ES |
dc.publisher.country | PE | es_ES |
renati.advisor.dni | 09542193 | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6155-8556 | es_ES |
renati.discipline | 413307 | es_ES |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestro | es_ES |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_ES |