Show simple item record

dc.contributor.authorObando Castillo, Gustavo
dc.date.accessioned2018-04-10T19:53:07Z
dc.date.available2018-04-10T19:53:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1804/1744
dc.description.abstractThe teacher is the one who experiences close by the problematic of the schoolsystem, the one who makes decisions, modifies or sabotages the school plans, theone who transmits the vision of the school or makes it difficult, among othersaspects; all which reveal the teacher as the key for maintaining alive the educativeorganizations. For this reason, it is important that the teacher participates in theschools with consciousness taking part of the decision making process.However, in a micropolitical context, the participation can occur in a complexway and not always be open to discussion, making use of a variety of strategies(like alliances, rumors and comments) so that the different groups and individualsreach their interests, those that are not necessarily aligned with the school ones orother groups’ interests.en_US
dc.description.abstractEl docente es quien vive de cerca la problemática de la escuela, quien concreta,tergiversa o sabotea los planes de acción, quien transmite la visión institucional ola dificulta, entre otros aspectos; lo cual lo revelan como pieza clave para la vida delas organizaciones educativas. Por ello es importante que participe en las escuelasde forma real, es decir, que intervenga en la toma de decisiones.Sin embargo, en un contexto micropolítico, la participación puede darse demanera compleja y no siempre abierta, empleando una serie de estrategias comoalianzas, rumores y chismes, para que los diversos grupos e individuos alcancensus intereses, los que no necesariamente están alineados con los de la escuela o conlos de los demás grupos.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 17, Núm. 32 (2008)es_ES
dc.subjectOrganización Educativaes_ES
dc.subjectMicropolíticaes_ES
dc.subjectParticipación Del Profesores_ES
dc.subjectToma de Decisioneses_ES
dc.subjectEducational Organizationen_US
dc.subjectMicropoliticsen_US
dc.subjectTeacher Participationen_US
dc.subjectDecision-Makingen_US
dc.titleLa participación docente en la toma de decisiones desde la visión micropolíticaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess