Show simple item record

dc.contributor.authorCórdova, Elizabeth Rosales
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:34Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766/1703
dc.description.abstractThis article presents the qualitative analysis of public teachers’ interviews who worked at low socioeconomic schools. We found that school contexts condition teachers’ beliefs about students’ performance and achievement. Through the emphasis on students’ difficulties, teachers reduce their responsibility for student learning. However, institutional activities oriented to teachers’ change may be related to strengthen collective efficacy beliefs which diminish their beliefs about negative conditions of low socioeconomic contexts, and motivate teachers’ pedagogical change.en_US
dc.description.abstractEn este artículo se presenta el análisis cualitativo de entrevistas a docentes de cuatro escuelas públicas ubicadas en sectores desfavorecidos. Se encontró que el contexto socioeconómico de las escuelas influye en las creencias de los docentes. Los docentes enfatizan las dificultades y los problemas de los estudiantes y explican cómo su condición social y económica está directamente relacionada a dichas dificultades. De esa forma, reducen su responsabilidad frente al aprendizaje de los alumnos. Sin embargo, al parecer, algunas prácticas institucionales orientadas al cambio docente podrían estar jugando un rol importante en el fortalecimiento de creencias colectivas de eficacia que contrarrestan sus creencias sobre las condiciones negativas de los contextos en los que trabajan e impulsan procesos de cambio en sus prácticas pedagógicas.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 18, Núm. 35 (2009)es_ES
dc.subjectPublic Schoolen_US
dc.subjectTeachers’ Beliefsen_US
dc.subjectCollective Efficacy Beliefsen_US
dc.subjectSense Of Responsibility For Student Learningen_US
dc.subjectEscuela Públicaes_ES
dc.subjectCreencias Docenteses_ES
dc.subjectCreencias Colectivas de Eficaciaes_ES
dc.subjectSentido de Responsabilidad del Aprendizajees_ES
dc.titleCreencias colectivas en la escuela públicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess