Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez, Jeanette
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:34Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2488/2440
dc.description.abstractHow to integrate new technologies into initial education?Currently, the relationship computer-children is a debate that generates still little agreement, because it is a new subject with to much to learn. This essay seeks to contribute to its thematic analysis, exposing a series of ideas and practical insights for achieving appropriate integration of new technologies at the initial level, which is a process without return. It is therefore necessary that the teachers manage key criteria to make the pedagogical decisions of the case in the exercise of its training role with the «digital natives», their students, forming the skills needed to act effectively in the new information and knowledge society. It will also be necessary as «immigrants from the virtual environment», that the teacher arise the need for training in the field of computer science to understand this new language in relation to the world of today.en_US
dc.description.abstractEn la actualidad, la relación computadoras - niños constituye un debate que generaaún pocas coincidencias debido a que es un tema nuevo sobre el que falta muchopor aprender. El presente ensayo busca contribuir al análisis temático del mismo,exponiendo una serie de ideas y reflexiones teórico-prácticas para lograr una integración adecuada de las nuevas tecnologías al nivel inicial, lo que constituye un proceso sin retorno. Por tanto, es necesario que las docentes manejen criterios claves para tomar las decisiones pedagógicas del caso en el ejercicio de su rol formativo con los «nativos digitales» (niños y niñas), formando habilidades necesarias para actuar con eficiencia en la nueva sociedad del conocimiento y de la información.Asimismo, será necesario que como «inmigrantes del entorno virtual», las docentes se planteen la necesidad de formarse en el campo de la informática para comprender este nuevo lenguaje de relación con el mundo de hoy.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 20, Núm. 39 (2011)es_ES
dc.subjectIcten_US
dc.subjectNew Technologiesen_US
dc.subjectInitial Educationen_US
dc.subjectTICes_ES
dc.subjectNuevas Tecnologíases_ES
dc.subjectEducación Infantiles_ES
dc.title¿Cómo integrar las nuevas tecnologías en educación inicial?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess