Search
Now showing items 1-10 of 26
Los saberes docentes en la internalización y en el uso del currículum en el nivel preescolar
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
Some reflections are presented in relation to the influence that professional training has had the management of the curricular knowledge of two Mexican educators. It is intended to understand the link between teaching ...
The Contribution of Continuing Education in the (Re)construction of Teacher Knowledge
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-10-03)
Continuing teacher education has been the scene of many discussions in the Brazilian context. However, when it is related to the construction and reconstruction of teachers' knowledge, it is necessary to think about deepening ...
Metodología activa-colaborativa para la formación en gestión de servicios de información aplicando conceptos de los “juegos serios”
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2015)
El presente artículo describe una propuesta de innovación para la enseñanza del curso Gestión de Servicios de Información dictado en la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Pontificia Universidad Católica del Perú ...
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
Innovar las prácticas docentes de la universidad
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2015)
El artículo presenta una revisión sobre los enfoquesde innovación en la docencia universitaria, describe la experiencia de la convocatoria lanzada desde la Dirección Académica del Profesorado al Primer Fondo de Innovación ...
Tras asir el lenguaje: desarrollo de la lectura crítica de textos literarios narrativos breves en la educación superior
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-12-15)
Literature as an artistic phenomenon is a proposal to create meaning and negotiate aesthetic values within a community. When this interaction occurs in the university environment, building up meaning is part of the academic ...
Las estrategias de enseñanza en los procesos de interacción de estudiantes de primaria
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This research sought to describe the teaching strategies used by teachers in the interaction processes of first grade students in two educational institutions in Lima. The technique used was, in the first place, observation, ...
Importancia del desarrollo de la creatividad para los estudiantes de la carrera de Ingeniería Comercial desde el proceso de enseñanza-aprendizaje
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
The objective of this work is to place the importance of creativity development for students into university contexts, therefore a diagnosis of the issue is presented in the students who aspire to reach higher levels of ...
Reflexiones en torno a la enseñanza del derecho en un contexto latinoamericano
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This paper reflects on the legal discipline and the challenges it has in university education. Legal science, throughout its history, has sought to remain intact in its pedagogical process, without taking into account ...
Estilos de enseñanza de los docentes de distintas carreras de nivel superior vinculadas con las ciencias naturales
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015)
Los estilos de enseñanza manifiestan las preferencias en los modos de enseñar de los docentes, las cuales suponen determinadas concepciones de enseñanza (Heimlich & Norland, 2002). La identificación de los estilos de ...