Search
Now showing items 1-10 of 11
Los saberes docentes en la internalización y en el uso del currículum en el nivel preescolar
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
Some reflections are presented in relation to the influence that professional training has had the management of the curricular knowledge of two Mexican educators. It is intended to understand the link between teaching ...
Diseño y tipografía para formar a docentes en educación artística. De la caligrafía al universo digital
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This paper presents a reflection and proposal on the opportunity to recover the study of the image of letters in the Primary School Teacher Training. Theoretical references are discussed, the historical perspective is ...
Evaluación de los aprendizajes en educación superior: aportes de fuentes académicas para docentes hispanohablantes
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
The objective of this study was to investigate Learning Assessment as an integral part of the professional knowledge required for educators to assess whether educational objectives have been met at the tertiary level. A ...
Dentro de la caja: tres preguntas para pensar la investigación en diseño
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021)
El artículo problematiza desde una revisión de literatura cuál es el estado actual de lo que se entiende por investigación en diseño y cuáles son las dificultades en el contexto académico contemporáneo. Propone así tres ...
Criterios para la selección y uso de simulaciones en un grupo de profesores de Ciencias Naturales en formación
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-10-03)
In this paper we investigate the opinions of future teachers of Physics and Chemistry of the National University of San Juan (Argentina) about their experience in the use of simulations, the assessment they make about them ...
Significados de la Base Nacional Común Curricular (BNCC) en Brasil y la autonomía docente
(Pontificia Universidad Católica del Perú., 2023)
The objective of this paper is to present a theoretical discussion on the relationship between teacher autonomy and the implementation of the national curricular proposal in Brazil, Base Nacional Comum Curricular (BNCC), ...
Evaluación docente y portafolio: análisis del desempeño profesional docente en Chile
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
This article explores the results of Teacher Evaluation in Chile during the last decade, especially those of the teacher portfolio and its subdimensions. The results show that, during the last years, unsatisfactory performance ...
Competencia lectora de estudiantes de Pedagogía: el desafío de quienes enseñan lengua
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
El presente ensayo revela cómo la comprensión lectora de estudiantes escolares en Chile es un ámbito pendiente aún, en tanto no se muestra un mejoramiento real en los resultados de aprendizaje. Asimismo, establece que una ...
Treinta años desde la aplicación de las Normas Internacionales de Información Financiera en Uruguay: impacto e implicancia de su primera aplicación
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-06-27)
Since the last third of the 20th century, the global accounting profession has been regulated by different organizations that have worked on the definition and elaboration of standards that facilitate the provision of high ...
La formación posgraduada de docentes de Matemática de la Educación Superior en Holguín
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
The permanent improvement of professionals in Cuba is a priority of Higher Education, universities make countless efforts to guarantee it in all its areas; In the case of mathematics teachers, this is essential, because ...