Search
Now showing items 1-6 of 6
Mary Jiménez: íntima y universal
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2018-09-05)
The present article highlights peruvian filmmaker Mary Jiménez as a pioneer of the first person documentary in Latin America, and intents to prove that in her work there is an intention to meet with the Other and reintegrate ...
Cine subalterno latinoamericano: de la concepción redentora a la fragmentación conservadora
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
Para el cine subalterno, tratar la marginalidad es desarrollar una producción discursiva que pone en evidencia los mecanismos de exclusión. El cinelatinoamericano ha realizado desde la década del 60 diversas aproximaciones ...
Introducción: el giro en el nuevo documental peruano
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2018-09-05)
On June 10, 2003, José Balado inaugurated the Primera Muestra de Documental Peruano. This event is the founding date of contemporary documentary cinema in Peru. The present text seeks to highlight the importance of this ...
Notas sobre el documental peruano contemporáneo
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2018-09-05)
This article is a summary of the current situation on the Peruvian contemporary documentary and an analysis of the forms of audiovisual language management, the promotion of production, as well the training spaces. It ...
Procedimientos visuales para la creación de un ‘guion expandido’ a partir de la confusión y las preguntas en el cine de Ignacio Agüero
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2018-09-05)
This article reflects upon the script of non-fiction cinema. Throughout the documentaries of Chilean filmmaker Ignacio Aguero, there’s an examination of what engines creation in filmmaking: a state of confusion would be ...
Por una cámara animista: manifiesto sobre la simbiosis en el cine documental sensorial y afectivo
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2018-09-05)
This article plays with the format of the artist manifesto in order to propose a new understanding about the relationship between body and camera in contemporary sensory and affective documentary. The stories we tell ...