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Análisis de la utilización de redes sociales por parte de instituciones culturales durante la pandemia: casos Museo de Arte de Lima y Gran Teatro Nacional
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-12-10)
Digital tools are not new, but the pandemic has made visible the need for cultural institutions to establish new alternatives and digital has not only become a tool, but has become vital for the empowerment of museums and ...
El uso de las laptops XO en el área de Comunicación Integral en alumnos de educación primaria de una escuela rural en la región Junín-Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010)
The present study analyzes the use of XO laptops as a tool of information technology and communication in language learning in the sixth grade students of a Peruvian rural school. To develop this study were applied activities ...
Is it Time to Reassess the Focal Role of Core PCE Inflation in Assessing the Trend in PCE Inflation?
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-08-01)
“Core” PCE inflation—that is, inflation in PCE-ex-food-and-energy—is widely used as an estimate of trend inflation. But it is long overdue for replacement. The original rationale of core inflation was to remove volatile ...
La automatización robótica de procesos y su relación con la operatividad de los procesos contables en las empresas de telecomunicaciones y banca en los países de Argentina, Chile, Colombia y Perú en el año 2021
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-03-10)
The objective of this article is to determine the relationship between Robotic Process Automation RPA, with the operation of accounting processes, it also seeks to determine how, (i) the identification of processes to ...
Transformación digital del mercado del arte. Desafíos y oportunidades
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-12-28)
The art market is a trust-based system and much of this trust is built over time through the reputation of the people involved. It is in this system where the digital is gaining strength, not only to be used as a means of ...
Crecimiento económico e infraestructura de transportes y comunicaciones en el Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2017-10-26)
La presente investigación busca el aporte de la inversión pública en infraestructura de transportes y comunicaciones sobre el crecimiento económico de las regiones del Perú. Esto se realiza sobre la base de diversas ...
El pluricentrismo de la cultura lingüística hispánica: política lingüística, los estándares regionales y la cuestión de su codificación
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015)
Durante los últimos diez años aproximadamente, la RAE y sus Academias hermanas han venido publicando una serie de obras explícitamente comprometidas con una visión pluricéntrica de la cultura lingüística hispánica. La ...
El cruel abrazo del dolor: la endometriosis y sus representaciones
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-01-08)
Endometriosis is a chronic disease of the female genital tract, the etiology of which is still unclear. The purpose of this paper is to analyze, from a biopsychosocial perspective, the structure of social representations ...
Incentivos gubernamentales frente al COVID-19: un estudio comparativo entre Brasil y Chile a la luz de la teoría de la comunicación
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-03-10)
The COVID-19 pandemic forced different countries to implement new strategies to reduce its spread and mitigate its economic and social effects. Given this scenario, this study aims to compare government incentives granted ...
Las independencias vistas desde las fuentes en lenguas indígenas
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-06-23)
The South American independence process has a little-known facet: the production, both by the pro-independence creoles and by the royalists, of texts in Quechua and Aymara for the Andean populations, in order to adhere ...