Search
Now showing items 1-6 of 6
A bridge to cross. Legal education, the civil lawyers and the common law: an Italian perspective
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Derecho. Centro de Investigación, Capacitación y Asesoría Jurídica, 2018-12)
Why should lawyers based in a civil law country study the common law? Is this study important for the formation of jurists who will mostly practice the law in a civil law jurisdiction? These are important questions that ...
Dualism, mixedness and cross-breeding in legal systems: Quebec and Canadian law
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Derecho. Centro de Investigación, Capacitación y Asesoría Jurídica, 2018-12)
This paper will introduce the reader to one mixed system, that of Quebec. It will begin by reviewing briefly the differences between legal systems and legal traditions (section 2). Next, it will explain how the law of ...
El etiquetado frontal en los alimentos y la iconografía jurídica: un ejemplo para la comprensión del trasplante jurídico y del nuevo paradigma latinoamericano
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-11-25)
This paper analyzes the front-of-pack food labelling, with particular attention to Chilean, Colombian, Ecuadorian and Peruvian regulations (also de lege ferenda regulations). The aim is to contribute to a better understanding ...
Viajes y fronteras de la enseñanza del derecho comparado
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Derecho. Centro de Investigación, Capacitación y Asesoría Jurídica, 2018-12)
Este libro contiene diversas discusiones en torno a la enseñanza del Derecho comparado agrupadas según la metáfora de un viaje con sus «afuera», «adentro», «fronteras» y «regreso».
Teaching the common law in Quebec: reflections on the proliferation of separate, suppletive degree programs
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Derecho. Centro de Investigación, Capacitación y Asesoría Jurídica, 2018-12)
This paper seeks to explore some of the reasons why [the suppletive curriculum] model, which favors the elective, separate training of students in a second legal tradition, remains by far the dominant model of common law ...
Sopesando consideraciones en conflicto: derecho civil y common law frente al problema del vínculo entre las partes en acciones de enriquecimiento injustificado
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-11-25)
This article seeks to demonstrate that considering the French approach to the general action in unjustified enrichment may help English law to deal with the difficulties raised by indirect enrichment cases. To do so, it ...