Revistas PUCP

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En esta comunidad podemos encontrar todos los artículos publicados en las revistas vigentes en el Portal de Revistas PUCP y tambien los artículos publicados en revistas que alguna vez figuraron en dicho portal pero que fueron retiradas por pérdida de continuidad.

Debemos resaltar que gracias a una paciente labor de recolección de números antigüos y digitalización de revistas impresas, la mayoría de estas revistas tienen su colección de artículos completa, llegando a sumar, a julio del 2021, un total de más de 20,400 artículos.

En esta comunidad de revistas la búsqueda y acceso es a cada artículo en particular, mientras que en el Portal de Revista las revistas se muestran por numero completo, con un indice de contenido. Si prefiere acceder de esta manera ingrese al Portal de Revistas PUCP .

Mención aparte merecen, por su importancia histórica y cultural el boletín del Instituto Riva Agüero y la Revista de la Universidad Católica, que siendo revistas descontinuadas, se muestran en este repositorio por números completos con su respectivo índice de contenido.

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    ¿En qué momento se jodió el arte? Entre el espectáculo y la invención en el arte actual
    (Pontificia Universidad Católica del Perú. Instituto Riva-Agüero, 2022-12-05) Ramírez, Juan
    “When did art get fucked? Between spectacle and invention in contemporary art”. The monograph offers a reading of Mario Vargas Llosa’s The Spectacle Civilization (2012), with the intention of bringing to light the aesthetic prejudices upon which his criticism of contemporary art is based. For this, we will rely on the thesis stated by the American philosopher and art theorist Larry Shiner, who holds in The Invention of the Art (2001), that the notion we have of art is born from a historical process that defines and determines it, especially from the historical conditions of the economy and society of Europe in the 18th and 19th centuries. With this, we pave the way for a serious debate about the current condition of art and culture. Although Vargas Llosa triggered reviews, columns, and round tables in universities and different virtual publications we pretend here an understanding of his view from which he opposes current artistic manifestations. To do this, we will first explain the novelistic and aesthetic theories of the Peruvian author, which will allow us to understand his cultural criticism and, in the second part, dismantle the aesthetic prejudices from which he operates. Our conclusion is that the vision of the Peruvian Nobel laureate of an autonomous and free art that defies time has the irony of having a historical beginning, so trying to explain these temporal boundaries that border it allows us to understand it better.