Contabilidad y Negocios. Vol. 05 Núm. 09 (2010)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/175923

Tabla de Contenido


Editorial
  • Editorial Díaz Becerra, Oscar; 3-4

  • Actualidad Contable
  • La aplicación del nuevo Plan Contable General Empresarial Lam Wong, Augusto; 5-18
  • Hacia la convergencia mundial del marco conceptual para la preparación de los estados financieros Díaz Durand, Mario; Gil, Jorge José; Vílchez Olivares, Percy; 19-56

  • Administración
  • Economía digital, sitios web y PYMES del sector artesanía en el Perú Duarte Cueva, Franklin; 57-67

  • Auditoría
  • Divulgación de la información sobre intangibles en organizaciones españolas Ramírez Córcoles, Yolanda; 68-75
  • Control en la administración para una información financiera confiable Martín Granados, Victoria María Antonieta; Mancilla Rendón, María Enriqueta; 76-84

  • Economía
  • El “Consenso de Washington”: antes y después. El caso de Argentina y Perú en el periodo 1990-2008 Noejovich Chernoff, Héctor Omar; 85-94
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Economía digital, sitios web y PYMES del sector artesanía en el Perú
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010-03-09) Duarte Cueva, Franklin
      The companies are operating in complex, dynamic and uncertain environments that it difficult to compete. The e-economy each time has a major presence in business world, then, the small entrepreneurs must design strategies based on Information and Communication Technologies (ICTs), particularly the use of Internet, to improve company performance. Thus, the efficient implementation of websites is a mechanism that should exploit exporting small and medium-sized enterprises (SMEs) or with export potential, of the handicrafts industry, to communicate desired company image and optimize customer service, this it has implications who require to be analyzed to make an effective use of the ICTs.