Núm. 1 (2022)

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Tabla de Contenido


Presentación
  • Artes escénicas y generación de diálogo en tiempos de crisis Tello Malpartida, Aurelio; Hú, Lucero Medina; Benza, Rodrigo; 08-11

  • DOSSIER: Artes escénicas y generación de diálogo en tiempos de crisis
  • Para vivir mañana todavía: Reconfiguraciones de la mirada y la memoria en el proceso de creación presencial y virtual de Aliento y Vacío. Medina Hú, Lucero; Velarde Chainskaia, Cristina Natali; 13-30
  • La poética y política de la empatía: el teatro como educación Prentki, Tim; 31-47
  • Bailar sobre los escombros: colectivizando el luto, compartiendo el dolor Bonomini Martínez, Sandra; 48-68
  • Comunidades temporales de artistas de performance Pagnes (VestAndPage), Andrea; 69-96
  • La presencia del sikuri metropolitano en las protestas de noviembre del 2020 y dos de sus melodías Serrano Finetti, Francisco Javier; 97-110

  • DOSSIER: Entrevista
  • Teatro en crisis/Crisis en el teatro Benza, Rodrigo; 111-124

  • DOSSIER: Reseña
  • José Ignacio López Ramírez Gastón. Este futuro es otro futuro. Lima: Universidad Nacional de Música, 2022, 240 pp. Alvarado Arróspide, Pía; 125-129

  • FLUJO CONTINUO
  • Expectatorialidad, expectación, expectaciones, transexpectación Dubatti, Jorge; 130-138
  • El “cuerpo-marioneta” en el teatro japonés Do Valle, Scarlett Siqueira; 154-166
  • El Teatro Bunraku: Brazhnikova Tsybizova, Violetta; 167-182
  • Nuestro contemporáneo Óscar Liera: Velázquez Hernández, Santos Javier; 183-196
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      Bailar sobre los escombros: colectivizando el luto, compartiendo el dolor
      (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-11-02) Bonomini Martínez, Sandra
      This article deals with the dialogue and discussion with the performance Insufflation of a Chronic Death by the Women in Quarantine project, São Paulo, Brazil, presented in 2020 during the Covid-19 pandemic. The notions of collectivity and care are highlighted as attributes that, both in art and in life, can contribute by helping us transform pain and think radically about a possible re-existence. Based on counter-hegemonic feminist perspectives and the assessment of one's own experience as knowledge, the author's performance and autobiographical accounts are proposed as micropolitical spaces of resistance and possibility in the face of the situation of precariousness, uncertainty, and violence after the pandemic period in Brazil. Starting from the need to share pain and to collectivize mourning, this creation process is suggested as an anti-capitalist space-time and an enabler of returning life to its status of a dignified life.