Show simple item record

dc.contributor.authorKong Moreno, Maynard J.
dc.date.accessioned2017-09-25T21:50:26Z
dc.date.available2017-09-25T21:50:26Z
dc.date.issued2006es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/quimica/article/view/2623/2570
dc.description.abstractEducation issues in Latin American schools, particularly innatural sciences subjects at Primary and Secondary schoollevel, have caused the need to redefine traditional teachingmethods. Among other methodologies, it is expected that theInquiry-Based Science Education (ISBE) will favour attitudesproperly of critical and scientific thinking in students, whichis quite important for the scientific and technologicaldevelopment of the countries of this region.Experiences on how this inquiry process takes place inschool sessions, the principles of this methodology, difficultieson its application and the requirements to draw guidelines fora strategic plan, its execution, development and evaluation inour country, are shown next.en_US
dc.description.abstractLa problemática de la educación escolar en elLatinoamérica, particularmente en los cursos de cienciasnaturales en Primaria y Secundaria, ha inducido a la necesidadde reformular el modo de enseñanza tradicional. Entre otrasmetodologías, se espera que la Educación en Ciencias Basadaen la Indagación (ECBI) favorezca actitudes propias de unpensamiento crítico y científico en los educandos, lo cual esindispensable para el desarrollo científico-tecnológico de lospaíses de la región.A continuación se da a conocer algunas experiencias sobrecómo se lleva a cabo este proceso de indagación en las clasesescolares, los principios de esta metodología, las dificultadesen su aplicación y la necesidad de trazar los ejes de un planestratégico para su ejecución, desarrollo y evaluación ennuestro país.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-2803
dc.relation.ispartofurn:issn:1012-3946
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceRevista de Química; Vol. 20, Núm. 1-2 (2006)es_ES
dc.subjectEnseñanza de la Químicaes_ES
dc.titleEducando a los escolares en Ciencias mediante la Metodología de la Indagaciónes_ES
dc.title.alternativeEducating Scholars in Sciences through Inquiry Methodologyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.04.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess