Tabla de Contenido


Presentación
  • Artes escénicas y generación de diálogo en tiempos de crisis Tello Malpartida, Aurelio; Hú, Lucero Medina; Benza, Rodrigo; 08-11

  • DOSSIER: Artes escénicas y generación de diálogo en tiempos de crisis
  • Para vivir mañana todavía: Reconfiguraciones de la mirada y la memoria en el proceso de creación presencial y virtual de Aliento y Vacío. Medina Hú, Lucero; Velarde Chainskaia, Cristina Natali; 13-30
  • La poética y política de la empatía: el teatro como educación Prentki, Tim; 31-47
  • Bailar sobre los escombros: colectivizando el luto, compartiendo el dolor Bonomini Martínez, Sandra; 48-68
  • Comunidades temporales de artistas de performance Pagnes (VestAndPage), Andrea; 69-96
  • La presencia del sikuri metropolitano en las protestas de noviembre del 2020 y dos de sus melodías Serrano Finetti, Francisco Javier; 97-110

  • DOSSIER: Entrevista
  • Teatro en crisis/Crisis en el teatro Benza, Rodrigo; 111-124

  • DOSSIER: Reseña
  • José Ignacio López Ramírez Gastón. Este futuro es otro futuro. Lima: Universidad Nacional de Música, 2022, 240 pp. Alvarado Arróspide, Pía; 125-129

  • FLUJO CONTINUO
  • Expectatorialidad, expectación, expectaciones, transexpectación Dubatti, Jorge; 130-138
  • El “cuerpo-marioneta” en el teatro japonés Do Valle, Scarlett Siqueira; 154-166
  • El Teatro Bunraku: Brazhnikova Tsybizova, Violetta; 167-182
  • Nuestro contemporáneo Óscar Liera: Velázquez Hernández, Santos Javier; 183-196
  • Recent Submissions

    • Artes escénicas y generación de diálogo en tiempos de crisis 

      Tello Malpartida, Aurelio; Hú, Lucero Medina; Benza, Rodrigo (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      Presentación del primer número de Kaylla.
    • Para vivir mañana todavía: Reconfiguraciones de la mirada y la memoria en el proceso de creación presencial y virtual de Aliento y Vacío. 

      Medina Hú, Lucero; Velarde Chainskaia, Cristina Natali (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      The collective creation in performing arts presents new challenges in virtuality. Intermedials creations propose the reorganization of the creative processes, of the body and the gaze of the performing artists. Based on ...
    • José Ignacio López Ramírez Gastón. Este futuro es otro futuro. Lima: Universidad Nacional de Música, 2022, 240 pp. 

      Alvarado Arróspide, Pía (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      Book review for Este futuro es otro futuro (2022) by José Ignacio López Ramírez Gastón.
    • Nuestro contemporáneo Óscar Liera: 

      Velázquez Hernández, Santos Javier (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article approaches three "political" plays by playwright Óscar Liera, El jinete de la Divina Providencia (1985), Los caminos solos (1987) and Camino rojo a Sabaiba (1988), from a cultural history perspective. Based ...
    • Bailar sobre los escombros: colectivizando el luto, compartiendo el dolor 

      Bonomini Martínez, Sandra (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article deals with the dialogue and discussion with the performance Insufflation of a Chronic Death by the Women in Quarantine project, São Paulo, Brazil, presented in 2020 during the Covid-19 pandemic. The notions ...
    • Teatro en crisis/Crisis en el teatro 

      Benza, Rodrigo (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      Rustom Bharucha é um estudioso do mundo, e sua maneira de estudá-lo é através do teatro. Tem desenvolvido pesquisas sobre performance cultural através das categorias de intercultural e intracultural (Bharucha, 1993, 2000), ...
    • Expectatorialidad, expectación, expectaciones, transexpectación 

      Dubatti, Jorge (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      In this article, from the Philosophy of Theater, a set of concepts is proposed to problematize the complexity of the action/event of expectation. Based on the Aristotelian distinction (Metaphysics) between close gender and ...
    • La poética y política de la empatía: el teatro como educación 

      Prentki, Tim (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article is built upon the premise that there is an urgent need to create a kinder, more cooperative world in order to address the crises which threaten to destroy it. The key component in this enterprise is empathy, ...
    • El Teatro Bunraku: 

      Brazhnikova Tsybizova, Violetta (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      The object of this research work is one of the three great traditional genres of Japanese theatre, the Bunraku puppet theatre. Throughout this research, it is presented how and where the puppet theatre emerged in Japan, ...
    • Comunidades temporales de artistas de performance: 

      Pagnes (VestAndPage), Andrea (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article addresses the case model for the Live art exhibition project Venice International Performance Art Week, founded and curated by artist duo VestAndPage (Verena Stenke and Andrea Pagnes) in 2012. Since its ...
    • La presencia del sikuri metropolitano en las protestas de noviembre del 2020 y dos de sus melodías 

      Serrano Finetti, Francisco Javier (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article provides a brief description of the practice of siku and its “artivism” during the demonstrations that occurred in Lima during the month of November 2020. The transcription and analysis of two musical products ...
    • El “cuerpo-marioneta” en el teatro japonés 

      Do Valle, Scarlett Siqueira (Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-11-02)
      This article aims to discuss artistic research and discovery on the “puppet-body.” This text contains notes and questions extracted from the author's work diary from the activities of her Study Group. In 2019, this Group, ...