Show simple item record

dc.contributor.authorde Estrada, Mariano Enrique
dc.date.accessioned2024-10-16T16:54:06Z
dc.date.available2024-10-16T16:54:06Z
dc.date.issued2024-05-14
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/actualidadmercantil/article/view/28769/26388
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/202233
dc.description.abstractIn light of the author’s substantial experience in consumer conflict matters within the Argentine context, he advances several propositions aimed at the reformation of procedural protocols governing individual consumer conflict resolutions. Furthermore, he advocates for the judicious incorporation of contemporary technologies into these proceedings, with the overarching objective of achieving expeditious and efficient resolutions that concurrently embody principles of equity and transparency for all implicated parties.en_US
dc.description.abstractPartiendo de su experiencia en materia de conflictos de consumo en la Argentina, el autor propone algunas ideas para modificar la forma en la que se tramitan los procesos individuales de resolución de conflictos de consumo, así como para incorporar en los mismos el uso de nuevas tecnologías, con el objetivo de lograr una solución más rápida y eficiente, a la vez que justa y transparente, para todos los sujetos involucrados.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2523-2851
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceRevista de Actualidad Mercantil; Núm. 8 (2024)es_ES
dc.subjectConsumer Lawen_US
dc.subjectConsumer Conflictsen_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectOnline Dispute Resolution (ODR)en_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectDisruptionen_US
dc.subjectDerecho del Consumidores_ES
dc.subjectConflictos de consumoes_ES
dc.subjectConsumidoreses_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectODRes_ES
dc.subjectInteligencia Artificiales_ES
dc.subjectDisrupciónes_ES
dc.titleIdeas disruptivas para mejorar el trámite de reclamos individuales de consumidoreses_ES
dc.title.alternativeDisruptive ideas to improve the processing of individual consumer complaintsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess