Show simple item record

dc.contributor.authorHilario Flores, Nataly Ivonne
dc.date.accessioned2024-09-23T21:23:42Z
dc.date.available2024-09-23T21:23:42Z
dc.date.issued2023-10-21
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/28567/26328
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/201828
dc.description.abstractThe fashion industry in Peru generates considerable income for the country’s economy each year. The COVID-19 pandemic caused an increase of e-commerce in the last three years. For this reason, the purpose of this article is to identify the legal framework under which the rights of fashion consumers are protected within electronic commerce. For this, the international treaties, laws and others will be addressed; the rights of fashion consumers in online shopping; and the most important challenges that virtual fashion stores have, as well as what to do to overcome them, in order to generate greater confidence in fashion consumers.en_US
dc.description.abstractLa industria de la moda en el Perú genera considerables ingresos a la economía del país. El Covid-19 ocasionó que las ventas a través de medios electrónicos se incrementen durante los últimos tres años. En ese sentido, el propósito del presente artículo es identificar el marco legal bajo el cual se encuentran protegidos los derechos de los consumidores de moda dentro del comercio electrónico. Para ello, se abordará los tratados, las leyes y el resto del cuerpo normativo vigente; los derechos de los consumidores de moda en las compras online; y los retos más importantes que tienen las tiendas virtuales de moda, además de qué hacer para superarlos, a efectos de generar mayor confianza en los consumidores.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-599X
dc.relation.ispartofurn:issn:2079-3634
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho & Sociedad; Núm. 61 (2023)es_ES
dc.subjecte-commerceen_US
dc.subjectFashion companiesen_US
dc.subjectFashion consumer rightsen_US
dc.subjectElectronic contracten_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectComercio electrónicoes_ES
dc.subjectEmpresas de modaes_ES
dc.subjectDerechos de los consumidores de modaes_ES
dc.subjectContrato electrónicoes_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.titleComercio electrónico y protección al consumidor en la industria de la modaes_ES
dc.title.alternativeE-commerce and consumer protection in the fashion industryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess