Show simple item record

dc.contributor.authorDel Castillo Ames, Lucero
dc.contributor.authorVich, Víctor
dc.date.accessioned2024-04-09T17:38:13Z
dc.date.available2024-04-09T17:38:13Z
dc.date.issued2023-10-16
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/croma/article/view/27671/25728
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199273
dc.description.abstractThis project questions the dialogue between photography and poetry. The image summons a poem and this, in turn, summons another image within the framework of an unfolding of questions about the conditions in which we inhabit the world. The sequence dialogues with that which concerns oneself and with that which opens and closes life in dynamics of pleasure and suffering. The idea is that both registers overdetermine each other to correspond, to produce a friction, to mark the opacity of an experience, to open lines of meaning, to point to that which has no word or to try to border on something unnamable. What is the dialogic behind the monologue of artistic production? The project emerges as an aesthetic exploration of two people who have tried to re-articulate different discourses and who have sought another way of conversing.en_US
dc.description.abstractEste proyecto se pregunta por el diálogo entre fotografía y poesía. La imagen convoca a un poema y este, a su vez, emplaza a otra imagen en el marco de un despliegue de preguntas sobre las condiciones en las que habitamos el mundo. La secuencia dialoga con aquello que preocupa de uno mismo y con eso que abre y cierra la vida en dinámicas de placer y padecimiento. La idea es que ambos registros se sobredeterminan para corresponderse, para producir una fricción, para marcar la opacidad de una experiencia, para abrir líneas de sentido, para apuntar a aquello que no tiene palabra o para intentar bordear algo innombrable. ¿Qué es lo dialógico detrás del monólogo de la producción artística? El proyecto emerge como una exploración estética de dos personas que han intentado re-articular discursos diferentes y que han buscado otra forma de conversar.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:3028-9475
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.1*
dc.sourceCROMA; Núm. 1 (2023)es_ES
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectPoetryen_US
dc.subjectPhoto-texten_US
dc.subjectVirtual correspondenceen_US
dc.subjectFotografíaes_ES
dc.subjectPoesíaes_ES
dc.subjectFoto-textoes_ES
dc.subjectCorrespondencia virtuales_ES
dc.titleContrapuntoes_ES
dc.title.alternativeCounterpointen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.04.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/croma.202301.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess