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dc.contributor.authorBoose, William
dc.date.accessioned2023-09-05T16:14:20Z
dc.date.accessioned2023-09-05T17:39:11Z
dc.date.available2023-09-05T16:14:20Z
dc.date.available2023-09-05T17:39:11Z
dc.date.issued2022-12-30
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/historica/article/view/27295/25574
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/195553
dc.description.abstractThis article offers an ambitious, though still fragmented, history of motorcycle taxis in Peru. It offers three central arguments. First, it highlights that motorcycle taxi drivers have played a fundamental role in the production of urban space.Second, it argues that state, elite, and popular discourses about «informality» and the «modern city» stigmatize motorcycle taxi drivers in ways that are classist and racialized, targeting them for strict policing. Finally, it suggests that if we think with motorcycle taxi drivers and the materiality of motorcycle taxis, we can reveal the contradictions inherent to the «formal»-«informal» and «modern»- «non-modern» binaries and thus more lucidly analyze urban space and relations.en_US
dc.description.abstractEste artículo ofrece una ambiciosa, aunque todavía fragmentada, historia de los mototaxis del Perú. Ofrece tres argumentos claves. Primero, destaca que los mototaxistas han jugado un papel fundamental en la producción del espacio urbano. En segundo lugar, expone que los discursos estatales, de élite y populares sobre la «informalidad» y la «ciudad moderna» estigmatizan a los mototaxistas de maneras clasistas y racializadas, marcándolos para una vigilancia policial estricta. Finalmente, sugiere que si pensamos con los mototaxistas y la materialidad de los mototaxis, podemos revelar las contradicciones inherentes de los binarios «formal»-«informal» y «moderno»-«no-moderno» y así analizar con mayor lucidez el espacio y las relaciones urbanas.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-375X
dc.relation.ispartofurn:issn:0252-8894
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceHistórica; Vol. 46 Núm. 2 (2022)es_ES
dc.subjectMototaxisen_US
dc.subjectUrban mobilityen_US
dc.subjectInformalityen_US
dc.subjectModern cityen_US
dc.subjectIquitosen_US
dc.subjectLimaen_US
dc.subjectMototaxises_ES
dc.subjectMovilidad urbanaes_ES
dc.subjectInformalidades_ES
dc.subjectCiudad modernaes_ES
dc.subjectIquitoses_ES
dc.subjectLimaes_ES
dc.titleLos mototaxis del Perú y las contradicciones de la «(in)formalidad» y «modernidad»es_ES
dc.title.alternativeThe mototaxis of Peru and the contradictions of «(in)formality» and «modernity»en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.01.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/historica.202202.004


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