Show simple item record

dc.contributor.authorLuque, Gino
dc.date.accessioned2023-07-19T15:43:24Z
dc.date.accessioned2023-07-19T16:34:06Z
dc.date.available2023-07-19T15:43:24Z
dc.date.available2023-07-19T16:34:06Z
dc.date.issued2023-07-11
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/27046/25337
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/194679
dc.description.abstractDespite the existence of performing practices that have explored the relationship between autobiography and fiction for a long time, theatrical autofiction has only recently begun to be studied. This is partly due to the particularities of theatrical communication that make traditional models of analysis, designed for narrative texts, unable to explain the dynamics of dramatic autofiction. This article proposes to rethink the theory of theatrical autofiction based on the inscription of the autofiction reading pacts in the conventions of theatrical reception. The discussion is based on the analysis of the dramaturgy of Sergio Blanco, whose work essentially explores the possibilities and limits of autofiction on stage.en_US
dc.description.abstractPese a existir prácticas escénicas que exploran las relaciones entre autobiografía y ficción desde hace mucho tiempo, la autoficción teatral ha empezado a ser estudiada solo recientemente. Ello responde, en parte, a particularidades de la comunicación teatral que hacen que los modelos de análisis tradicionales, pensados para textos narrativos, no logren explicar la dinámica de la autoficción dramática. Este artículo propone repensar la teoría sobre la autoficción teatral a partir de la inscripción de los pactos de lectura de la autoficción en las convenciones de recepción propias del teatro. La discusión se plantea a partir del análisis de la dramaturgia de Sergio Blanco, cuya obra indaga centralmente las posibilidades y límites de la autoficción en escena.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:0254-9239
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceLexis; Vol. 47 Núm. 1 (2023)es_ES
dc.subjectTheatrical autofictionen_US
dc.subjectAutofictional pacten_US
dc.subjectTheatrical receptionen_US
dc.subjectSergio Blancoen_US
dc.subjectAutoficción teatrales_ES
dc.subjectPacto autoficcionales_ES
dc.subjectRecepción teatrales_ES
dc.subjectSergio Blancoes_ES
dc.titleRepensando la autoficción desde la escena: una lectura de la paradoja de ser y no ser en la dramaturgia de Sergio Blancoes_ES
dc.title.alternativeRethinking Autofiction from the Stage: A Reading of the Paradox of To Be or Not To Be in the Dramaturgy of Sergio Blancoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.06
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/lexis.202301.010


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess