Show simple item record

dc.contributor.authorDiez, Renzo
dc.date.accessioned2023-06-01T14:23:46Z
dc.date.accessioned2023-06-01T14:48:59Z
dc.date.available2023-06-01T14:23:46Z
dc.date.available2023-06-01T14:48:59Z
dc.date.issued2022-12-05
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/estudiosdefilosofia/article/view/26251/24662
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193844
dc.description.abstractThis article studies how the role of the concept of perfection in the elucidation of the concept of artistic beauty differs between Baumgarten’s and Kant’s aesthetic doctrine. For both, this beauty is linked to the purpose of the artistic object and the degree to which its configuration is arranged for said purpose determines its perfection. However, the philosophers draw conflicting conclusions from this: in Baumgarten the apprehension of this perfection in sensible discourse is artistic beauty, while in Kant the judgment of artistic beauty is influenced by the consideration of the perfection of the object, but perfection does not determine artistic beauty.en_US
dc.description.abstractEl presente artículo estudia cómo se diferencia el rol del concepto de perfección en la elucidación del concepto de belleza artística entre la doctrina estética de Baumgarten y la de Kant. Para ambos esta belleza está vinculada al fin del objeto artístico y el grado en que su configuración se arregla a dicho fin determina su perfección. Empero, de esto los filósofos extraen conclusiones conflictivas: en Baumgarten la aprehensión de esta perfección en el discurso sensible es belleza artística, mientras que en Kant el juicio de belleza artística es influido por la consideración de la perfección del objeto, pero la perfección no determina la belleza artística.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Instituto Riva-Agüeroes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2409-1596
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEstudios de Filosofía; Vol. 20 (2022)es_ES
dc.subjectPerfectionen_US
dc.subjectArtistic beautyen_US
dc.subjectConsensus phaenomenonen_US
dc.subjectTeleologyen_US
dc.subjectJudgement of tasteen_US
dc.subjectPerfecciónes_ES
dc.subjectBelleza artísticaes_ES
dc.subjectConsensus phaenomenones_ES
dc.subjectTeleologíaes_ES
dc.subjectJuicio de gustoes_ES
dc.titleRelación entre la perfección y la belleza artística en la teoría estética de Alexander Gottlieb Baumgarten e Immanuel Kantes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/estudiosdefilosofia.202201.004


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess