Show simple item record

dc.contributor.authorMatos Meléndez, Barbara Bernardina
dc.date.accessioned2023-05-16T15:02:27Z
dc.date.accessioned2023-05-16T15:57:34Z
dc.date.available2023-05-16T15:02:27Z
dc.date.available2023-05-16T15:57:34Z
dc.date.issued2022-09-08
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/25307/24344
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/25307/24417
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193690
dc.description.abstractThis article aims to determine the influence of environmental education on sustainable development perception among high-school teachers and students of Local Educational Management Unit - UGEL 03 in Metropolitan Lima. A non-experimental correlational scope design was used for this purpose. The sample consisted of 103 teachers and 301 fifth-year secondary school students from schools belonging to UGEL 03. A questionnaire with 18 items related to environmental education and sustainable development was applied to them. The results show that the correlation coefficient between the study variables obtained in teachers (rho = 0.455; Sig. = 0.000) is statistically significant at the p<0.01 level. Similarly, the correlation coefficient between the study variables obtained for students (rho = 0.590; Sig. = 0.000) is statistically significant at the p<0.01 level. This leads to conclude that environmental education significantly influences sustainable development perception of both high-school teachers and students in the investigated sample.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente artículo es determinar la influencia de la educación ambiental en la percepción del desarrollo sostenible en los docentes y estudiantes de secundaria de la UGEL 03 de Lima Metropolitana (Perú). Para ello se utilizó el diseño no experimental de alcance correlacional. La muestra estuvo constituida por 103 docentes y 301 estudiantes del quinto año de secundaria de colegios pertenecientes a la UGEL 03, a quienes se aplicaron un cuestionario con 18 ítems vinculados a la educación ambiental y desarrollo sostenible. Los resultados indican que, en los docentes, el coeficiente de correlación obtenido (rho = 0.455; Sig. = 0.000) entre las variables de estudio es estadísticamente significativo al nivel de p<0.01. De igual manera, para los estudiantes, el coeficiente de correlación obtenido (rho = 0.590; Sig. = 0.000) entre las variables de estudio es estadísticamente significativo al nivel de p<0.01. Se concluye que la educación ambiental influye significativamente en la percepción del desarrollo sostenible tanto de los docentes como de los estudiantes de secundaria de la muestra investigada.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Instituto de la Naturaleza, Tierra y Energía (INTE-PUCP)es_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2709-3689
dc.relation.ispartofurn:issn:2523-2894
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista Kawsaypacha: Sociedad y Medio Ambiente; Núm. 10 (2022)es_ES
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectSustainable developmenten_US
dc.subjectEnvironmental Welfareen_US
dc.subjectHigh-school teachersen_US
dc.subjectHigh-school Studentsen_US
dc.subjectMetropolitan Limaen_US
dc.subjectPeruen_US
dc.subjectEducación ambientales_ES
dc.subjectDesarrollo sosteniblees_ES
dc.subjectBienestar ambientales_ES
dc.subjectDocentes de educación secundariaes_ES
dc.subjectEstudiantes de educación secundariaes_ES
dc.subjectLima Metropolitanaes_ES
dc.subjectPerúes_ES
dc.titleLa influencia de la educación ambiental en la percepción del desarrollo sostenible en docentes y estudiantes de secundaria. Un estudio de casoses_ES
dc.title.alternativeInfluence of environmental education in sustainable development perception among high-school teachers and students. A case studyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/kawsaypacha.202202.007


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess