Show simple item record

dc.contributor.authorSalazar Valdivia, Ciro Abelardo
dc.contributor.authorFlorián Lozano, Jessica
dc.date.accessioned2023-05-16T15:02:27Z
dc.date.accessioned2023-05-16T15:57:33Z
dc.date.available2023-05-16T15:02:27Z
dc.date.available2023-05-16T15:57:33Z
dc.date.issued2022-08-26
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/25115/24276
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/25115/24413
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193688
dc.description.abstractIn the last five decades, the expansion of road connectivity in Peru, particularly in its Amazon region, has contributed to the growth of illicit economies. This relationship, however, has been little studied and therefore has not been incorporated into the framework of public policies with the aim of avoiding or reducing its occurrence. This research seeks to expose what conditions have made this relationship possible in the Peruvian Amazon and what are the current risks that this region faces, taking into account that if the road initiatives currently planned in this region are executed, its stock of roads would increase fivefold in the present decade. A set of criteria is proposed with the aim of avoiding initiatives that can be considered high risk as well as actions to mitigate the growth of illicit economies in the areas of influence of new road projects.en_US
dc.description.abstractEn las últimas cinco décadas, la ampliación de la conectividad vial en el Perú, particularmente en su región amazónica, ha contribuido al crecimiento de economías ilícitas. Esta relación, sin embargo, ha sido poco estudiada y por consiguiente no ha sido incorporada en el marco de políticas públicas con el objetivo de evitar o reducir su ocurrencia. La presente investigación busca exponer qué condiciones han hecho posible esta relación en la Amazonía peruana y cuáles son los riesgos actuales que afronta esta región, tomando en cuenta que, de ejecutarse las iniciativas viales actualmente proyectadas en esta región, su stock de carreteras se quintuplicaría en la presente década. Se plantean un conjunto de criterios con el objetivo de evitar iniciativas que pueden considerarse de alto riesgo, así como acciones para mitigar el crecimiento de economías ilícitas en las zonas de influencia de nuevos proyectos viales.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Instituto de la Naturaleza, Tierra y Energía (INTE-PUCP)es_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2709-3689
dc.relation.ispartofurn:issn:2523-2894
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista Kawsaypacha: Sociedad y Medio Ambiente; Núm. 10 (2022)es_ES
dc.subjectRoad Connectivityen_US
dc.subjectAmazonen_US
dc.subjectIlliciten_US
dc.subjectIndirect impactsen_US
dc.subjectDrug traffickingen_US
dc.subjectPeruen_US
dc.subjectConectividad viales_ES
dc.subjectAmazoníaes_ES
dc.subjectIlegalidades_ES
dc.subjectImpactos indirectoses_ES
dc.subjectNarcotráficoes_ES
dc.subjectPerúes_ES
dc.titleConectividad vial y economías ilícitas en la Amazonía peruanaes_ES
dc.title.alternativeRoad conectivity and illicit economies in the peruvian Amazonen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/kawsaypacha.202202.004


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess