Show simple item record

dc.contributor.authorBarriga Calle, Irma
dc.date.accessioned2023-05-15T21:24:40Z
dc.date.accessioned2023-05-16T14:55:19Z
dc.date.available2023-05-15T21:24:40Z
dc.date.available2023-05-16T14:55:19Z
dc.date.issued2022-10-30
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/revistaira/article/view/26039/24505
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193676
dc.description.abstractThis article explores how the Viceroy Count of Superunda built an image of power in the wake of the 1746 earthquake and had painting as a magnificent ally that contributed to consolidate the absolutism of the regime. Faced with the aftermath of the disaster that befell the capital city, he had not only to restore the viceregal power, but also to reestablish the colonial pact, appealing to different converging discourses that would show him as an enlightened ruler and as a protective and magnanimous father. The strong persuasive power of painting played a key role in this. en_US
dc.description.abstractEl artículo explora cómo el virrey conde de Superunda construyó una imagen del poder a raíz del terremoto de 1746 y tuvo en la pintura una magnífica aliada que contribuyó a cimentar el absolutismo del régimen. Ante el desastre que sobrevino en la ciudad capital, debió no solo restaurar el poder virreinal, sino también restablecer el pacto colonial. Para ello, apeló a distintos discursos confluyentes, que lo mostraran como un gobernante ilustrado y como padre protector y magnánimo. En ello, el alto poder persuasivo de la pintura cumplió un rol de primer orden.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5896
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista del Instituto Riva-Agüero; Vol. 7 Núm. 2 (2022)es_ES
dc.subjectLimaen_US
dc.subjectJosé Antonio Manso de Velascoen_US
dc.subjectCristóbal Lozanoen_US
dc.subjectEarthquake of 1746en_US
dc.subjectPaintingen_US
dc.subjectWheaten_US
dc.subjectLimaes_ES
dc.subjectJosé Antonio Manso de Velascoes_ES
dc.subjectCristóbal Lozanoes_ES
dc.subjectTerremoto de 1746es_ES
dc.subjectPinturaes_ES
dc.subjectTrigoes_ES
dc.titlePericles en Lima: el virrey Manso de Velasco, el terremoto y su imagen públicaes_ES
dc.title.alternativePericles in Lima: the Viceroy Manso de Velasco, the earthquake and his public imageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.00.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/revistaira.202202.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess