Show simple item record

dc.contributor.authorMorel González, Celina Elizabeth
dc.contributor.authorVizioli, Nicolás Alejandro
dc.date.accessioned2023-05-11T21:05:22Z
dc.date.accessioned2023-05-11T21:51:51Z
dc.date.available2023-05-11T21:05:22Z
dc.date.available2023-05-11T21:51:51Z
dc.date.issued2022-12-15
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/22189/24789
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193500
dc.description.abstractThe relationship between coping responses and test anxiety was addressed by different investigations. However, no studies have been found about coping profiles and their relationship to test anxiety. The objective of this research was to study the coping profiles of 100 psychology students and their relationship with test anxiety. A solution of 3 well differentiated clusters was found regarding the mean scores of coping responses. It was found that the participants belonging to the cluster with the lowest scores in all the coping responses experienced a lower level of concern, emotionality and global test anxiety. The implications of these results are discussed.en_US
dc.description.abstractLa relación entre las respuestas de afrontamiento y la ansiedad ante exámenes fue abordada por distintas investigaciones. Sin embargo, no se han hallado estudios acerca de los perfiles de afrontamiento y su relación con la ansiedad ante exámenes. La presente investigación tuvo como objetivo estudiar los perfiles de afrontamiento de 100 estudiantes de psicología y su relación con la ansiedad ante exámenes. Se halló una solución de 3 conglomerados bien diferenciados respecto de las puntuaciones medias de respuestas de afrontamiento. Se halló que los participantes pertenecientes al clúster de puntuaciones más bajas en todas las respuestas de afrontamiento experimentaron menor nivel de preocupación, emocionalidad y ansiedad ante exámenes global. Se discuten las implicaciones de estos resultados.es_ES
dc.description.abstractLa relation entre les réponses d'adaptation et l'anxiété du test a été abordée par différentes enquêtes. Cependant, aucune étude n'a été trouvée sur les profils d'adaptation et leur relation avec le test d'anxiété. L'objectif de cette recherche était d'étudier les profils d'adaptation de 100 étudiants en psychologie et leur relation avec l'anxiété liée aux tests. Une solution de 3 grappes bien différenciées a été trouvée concernant les scores moyens de réponses d'adaptation. Il a été constaté que les participants appartenant au groupe ayant les scores les plus bas dans toutes les réponses d'adaptation ont connu un niveau de préoccupation, d'émotivité et d'anxiété au test global plus faibles. Les implications de ces résultats sont discutées.fr_CA
dc.description.abstractA relação entre respostas de enfrentamento e ansiedade no teste foi abordada por diferentes investigações. No entanto, não foram encontrados estudos sobre perfis de enfrentamento e sua relação com o teste de ansiedade. O objetivo desta pesquisa foi estudar os perfis de enfrentamento de 100 estudantes de psicologia e sua relação com a ansiedade do teste. Foi encontrada uma solução de três grupos bem diferenciados em relação aos escores médios das respostas de enfrentamento. Verificou-se que os participantes pertencentes ao cluster com as pontuações mais baixas em todas as respostas de enfrentamento experimentaram um nível mais baixo de preocupação, emocionalidade e ansiedade antes dos exames globais. As implicações desses resultados são discutidas.pt_BR
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3733
dc.relation.ispartofurn:issn:0254-9247
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista de Psicología; Vol. 41 Núm. 1 (2023)es_ES
dc.subjectCopingen_US
dc.subjectTest Anxietyen_US
dc.subjectProfilesen_US
dc.subjectClustersen_US
dc.subjectAfrontamientoes_ES
dc.subjectAnsiedad ante exámeneses_ES
dc.subjectPerfileses_ES
dc.subjectClústeres_ES
dc.subjectFaire facefr_CA
dc.subjectAnxiété du testfr_CA
dc.subjectClusterfr_CA
dc.subjectProfilsfr_CA
dc.subjectEnfrentamentopt_BR
dc.subjectAnsiedade no testept_BR
dc.subjectClusterpt_BR
dc.subjectPerfilpt_BR
dc.titlePerfiles de afrontamiento y su relación con la ansiedad ante exámenes en estudiantes de Psicologíaes_ES
dc.title.alternativeCoping profiles and their relationship with test anxiety in Psychology studentsen_US
dc.title.alternativeProfils d'adaptation et leur relation avec l'anxiété de test chez les étudiants en psychologiefr_CA
dc.title.alternativePerfis de enfrentamento e sua relação com a ansiedade do teste em estudantes de psicologíapt_BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/psico.202301.007


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess