Show simple item record

dc.contributor.authorVega Carrasco, Gian Carlo
dc.contributor.authorTabra Ochoa, Edison
dc.date.accessioned2023-05-11T14:18:39Z
dc.date.accessioned2023-05-11T14:37:46Z
dc.date.available2023-05-11T14:18:39Z
dc.date.available2023-05-11T14:37:46Z
dc.date.issued2022-12-12
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/26284/24692
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/26284/24707
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/26284/24746
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/26284/24761
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193424
dc.description.abstractCurrently, according to the latest survey of perception on corruption in Perú corruption is the second biggest problem for the country, the first being citizen insecurity.In recent years, Peru has experienced many corruption scandals closely related to private sector companies, such as the Lava Jato, Club de la Construcción cases, among others; where the participation of public companies under private law such as Petro Perú stands out. For this reason, it is proposed to promote tools such as the governance of the principles of good corporate governance as a mechanism for the prevention of corporate corruption.en_US
dc.description.abstractActualmente, la corrupción es uno de los principales problemas existentes en el Perú, de acuerdo con la última encuesta de percepción sobre la corrupción; este es el segundo mayor problema para el país siendo el primero la inseguridad ciudadana.En los últimos años el Perú ha vivido muchos escándalos de corrupción relacionados de forma estrecha con empresas del sector privado, como los casos Lava Jato, Club de la Construcción entre otras; donde destacan la participación de empresas públicas de derecho privado como Petroperú. Por este motivo, se propone impulsar herramientas como la gobernanza de los principios del buen gobierno corporativo como un mecanismo de prevención de la corrupción corporativa.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/epub+zip
dc.formatapplication/xml
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1995-2929
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceIUS ET VERITAS; Núm. 65 (2022): Administración Pública y Buen Gobiernoes_ES
dc.subjectFONAFEes_ES
dc.subjectPetroperues_ES
dc.subjectEmpresa Estatales_ES
dc.subjectCorrupción Empresariales_ES
dc.subjectPolíticas Anticorrupciónes_ES
dc.subjectGobierno Corporativoes_ES
dc.subjectDerecho Corporativoes_ES
dc.subjectFONAFEen_US
dc.subjectPetroperuen_US
dc.subjectState-Owned Firmen_US
dc.subjectCorporate Corruptionen_US
dc.subjectAnti-Corruption Policiesen_US
dc.subjectCorporate Governanceen_US
dc.subjectCorporate Lawen_US
dc.titleGobierno Corporativo y Corrupción Empresarial en las Empresas Estataleses_ES
dc.title.alternativeCorporate Governance and Corruption at State-Owned Firmsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/iusetveritas.202202.009


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess