Show simple item record

dc.contributor.authorRosell, Sergi
dc.date.accessioned2023-05-09T17:08:27Z
dc.date.accessioned2023-05-09T17:39:56Z
dc.date.available2023-05-09T17:08:27Z
dc.date.available2023-05-09T17:39:56Z
dc.date.issued2022-12-21
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/26326/24817
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193323
dc.description.abstractThe present paper attempts to reconstruct and assess the main Epicurean arguments against the idea that death is an evil for the one who dies.In order to fight against the life anguished by the fear of death, Epicurus and Lucretius deploy a series of arguments aimed at showing the irrationality or thelack of justification of this fear. Although I share the thesis according to which an eudaimonic life entails the acceptance of our mortal nature, I suggest, however, that this does not force us to embrace the much more radical thesis according to which “death is nothing for us”. Particularly, the paper argues that the discussedarguments invalidate the fear of the fact itself of being dead, but not other fears related to the fact of not carrying on living.en_US
dc.description.abstractEste artículo se ocupa de reconstruir y evaluar los principales argumentos epicúreos contra la idea de que la muerte es un mal para quien muere.Para combatir la vida angustiada por el temor a la muerte, Epicuro y Lucrecio despliegan una serie de razonamientos que aspiran a mostrar la irracionalidado falta de justificación de este temor. Compartiendo la idea de que una vida eudaimónica requiere que asumamos nuestra naturaleza mortal, se defiende, sinembargo, que esto no nos fuerza a aceptar la tesis mucho más radical de que “la muerte no es nada para nosotros”. En particular, se arguye que los argumentosdiscutidos invalidan el temor al hecho mismo de estar muerto, pero no otros temores a no seguir viviendo.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidadeses_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceAreté; Vol. 34 Núm. 2 (2022)es_ES
dc.subjectEpicureanismen_US
dc.subjectEvilen_US
dc.subjectHedonismen_US
dc.subjectSensationen_US
dc.subjectPrivationen_US
dc.subjectEpicureísmoes_ES
dc.subjectMales_ES
dc.subjectHedonismoes_ES
dc.subjectSensaciónes_ES
dc.subjectPrivaciónes_ES
dc.title¿Son convincentes los argumentos de Epicuro y Lucrecio para rechazar el temor a la muerte?es_ES
dc.title.alternativeAre Epicurus’ and Lucretius’ Arguments Against the Fear of Death Convincing?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.202202.008


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess