Show simple item record

dc.contributor.authorElgueta Rosas, María Francisca
dc.contributor.authorPalma, Eric Eduardo
dc.date.accessioned2022-09-07T15:31:18Z
dc.date.accessioned2022-09-07T16:48:21Z
dc.date.available2022-09-07T15:31:18Z
dc.date.available2022-09-07T16:48:21Z
dc.date.issued2021-11-25
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/23677/23240
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/23677/23522
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/23677/23523
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/186412
dc.description.abstractReflective praxis is a relevant instrument for permanent innovation in the training process. Strengthening the ability to ask questions and solve pedagogical problems, using research as a tool for reflecting on one’s ownwork, would be a contribution to the comprehensive approach to changes in the teaching practices of law professors. We propose, therefore, to highlight the value of the creation of a research culture of the teaching profession itself and to present a strategy, in broad strokes, for the implementation of a reflective praxis. Teaching practice in legal training is structured in a pedagogical, disciplinary, evaluative and curricular framework in relation to the context in which it occurs and the beliefs and visions of the teacher who executes it. In addition, it is the product of the conception that teachers have about what law is and can be formalistic, critical-realistic or argumentative-democratic.en_US
dc.description.abstractLa praxis reflexiva es un instrumento relevante para la permanente innovación en el proceso formativo. Fortalecer la capacidad de preguntar y resolver problemas pedagógicos, utilizando a la investigación comoherramienta para la reflexión del propio quehacer, sería una contribución para el abordaje integral de cambios de las prácticas docentes de los profesores de derecho. Nos proponemos, por lo tanto, destacar el valor de la creación de una cultura de la investigación del propio quehacer docente y presentar, a grandes rasgos, una estrategia de implementación de una praxis reflexiva. La práctica docente en la formación jurídica se estructura en un marco pedagógico, disciplinar-valorativo y curricular en relación con el contexto en el que se produce y a las creencias y visiones del docente que la ejecuta. Además, es producto de la concepción que tengan los docentes en torno a lo que es el derecho, pudiendo ser formalista, crítica-realista o argumentativa-democrática.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/epub+zip
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-2546
dc.relation.ispartofurn:issn:0251-3420
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho PUCP; Núm. 87 (2021): Diálogos entre el sistema de Derecho Civil y el Common Law; 499-522es_ES
dc.subjectTeaching practiceen_US
dc.subjectTeaching practice modelsen_US
dc.subjectResearchen_US
dc.subjectReflection on practiceen_US
dc.subjectLegal educationen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectPráctica docentees_ES
dc.subjectModelos de práctica de docenciaes_ES
dc.subjectInvestigaciónes_ES
dc.subjectReflexión de la prácticaes_ES
dc.subjectEducación legales_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.titleLa reflexión de la práctica de docencia como estrategia para la innovación en la formación jurídicaes_ES
dc.title.alternativeReflection on Teaching Practice as a Strategy for Innovation in Legal Trainingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/derechopucp.202102.015


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess