Show simple item record

dc.contributor.authorMendoza Cuéllar, Héctor José
dc.date.accessioned2022-08-24T23:08:28Z
dc.date.available2022-08-24T23:08:28Z
dc.date.issued2021-08-05
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24053/22849
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24053/22863
dc.description.abstractThe goal of this essay is to reflect on the different representations of Afro-descendant children, adolescents, and adults in Peruvian advertising. Thus, the following are proposed as guiding questions: How does advertising represent Afro-Peruvians? What role does it play in maintaining or changing these images? In this way, theoretical constructs such as racism, structural racism, dividing line, representation, stereotype and discrimination will be used to qualitatively analyze advertising spots for Peruvian trademarks broad-cast in a time frame of approximately 10 years on free-to-air television, and, in some cases, from the Internet. This essay does not seek to establish a canon. On the contrary, it is aware of its limitations, but questioning the role of advertising in the Afro-Peruvian struggle is a way to start a path to take a position and be an ally of change.en_US
dc.description.abstractEl motivo del presente ensayo es reflexionar sobre las distintas representaciones de niñas/os, adolescentes y adultos/as afrodescendientes en la publicidad peruana. Así, se propone como preguntas orientadoras las siguientes: ¿cómo representa la publicidad a los afroperuanos? ¿Qué rol tiene esta para mantener o cambiar estas imágenes? De este modo, se usarán constructos teóricos como racismo, racismo estructural, línea divisoria, representación, estereotipo y discriminación para analizar cualitativamente spots publicitarios de marcas comerciales peruanas emitidos en un marco de tiempo de 10 años, aproximadamente en la televisión de señal abierta y, en algunos casos, desde internet. El presente ensayo no busca establecer un canon. Por el contrario, consciente de sus limitaciones, pone en discusión el papel de la publicidad en la lucha afroperuana como un modo de empezar un camino para tomar posición y ser aliado de un cambio.es_ES
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 15 (2021): Narrativas mediáticas de insurgencias, resistencias y antirracismo en Latinoamérica y el Caribees_ES
dc.subjectstructural racismen_US
dc.subjectPeruvian advertisingen_US
dc.subjectAfro-Peruvianen_US
dc.subjectstereotypeen_US
dc.subjectdiscriminationen_US
dc.subjectRacismo estructurales_ES
dc.subjectPublicidad peruanaes_ES
dc.subjectAfroperuanoes_ES
dc.subjectEstereotipoes_ES
dc.subjectDiscriminaciónes_ES
dc.titleRacismo estructural, línea divisoria, representaciones, estereotipo y discriminación contra los afroperuanos en la publicidades_ES
dc.title.alternativeStructural Racism, Dividing Line, Representations, Stereotype and Discrimination Against Afro-Peruvians in Advertisingen_US
dc.title.alternativeRacismo estrutural, linhas divisórias, representações, estereótipos e discriminação contra os afro-peruanos em anúncios publicitáriospt_BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.202101.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess