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dc.contributor.authorÑahuincopa-Arango, Antonio
dc.date.accessioned2022-07-18T22:42:01Z
dc.date.accessioned2022-07-18T23:20:29Z
dc.date.available2022-07-18T22:42:01Z
dc.date.available2022-07-18T23:20:29Z
dc.date.issued2022-07-14
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/25577/24104
dc.description.abstractThis research work collects and analyzes valuable bibliographical information on the immortality of the soul in the Stagirite according to Suarez. Doctor Eximius’ breadth of knowledge on the history of philosophy is surprising, which serves as inspiration and support in his analysis of the sources, either directly or indirectly by reference to others. There are three indirect references: Eusebius of Caesarea, Augustinus Eugubinus and Augustinus Niphus. The sources of inspiration of the Spanish philosopher on the status quaestionis are thirty authors in total. Of them, sixteen authors are in favor of the mortality of the soul in Aristotle; eleven authors in favor of immortality in the Stagirite and three who maintain an ambiguous or doubtful position in Aristotle. Indeed, the thought of this cast of thinkers –from antiquity to the 16th century– cited by the Jesuit, really constitutes a history of the immortality of the human soul.en_US
dc.description.abstractEn este trabajo de investigación se recoge y analiza una información bibliográfica valiosa sobre la inmortalidad del alma en el Estagirita según Suárez. Es sorprendente la amplitud de conocimiento sobre la historia de la filosofía del Doctor Eximio, que le sirve de inspiración y apoyo en el análisis de las fuentes, ya sea directa o indirectamente por referencia de otros. Así, hay tres referencias indirectas: Eusebio de Cesarea, Agustín Eugubino y Agustín Nifo. Las fuentes de inspiración del filósofo español sobre el status quaestionis son treinta autores en total. De ellos, dieciséis autores a favor de la mortalidad del alma en Aristóteles; once autores a favor de la inmortalidad en el Estagirita y tres que mantienen una posición ambigua o dudosa en Aristóteles. En efecto, el pensamiento de este elenco de pensadores –desde la antigüedad hasta el siglo XVI– citados por el jesuita, forma realmente una historia de la inmortalidad del alma humana.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Humanidadeses_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceAreté; Vol. 34 Núm. 1 (2022)es_ES
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectSuarezen_US
dc.subjectImmortalityen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectThomas Aquinasen_US
dc.subjectAristóteleses_ES
dc.subjectSuárezes_ES
dc.subjectInmortalidades_ES
dc.subjectFilosofíaes_ES
dc.subjectTomás de Aquinoes_ES
dc.titleHistoria de la inmortalidad del alma según Commentaria De anima y Summa theologica de Suárezes_ES
dc.title.alternativeHistory of the immortality of the soul according to Commentaria De anima and Summa theologica by Suarezen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.202201.008


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