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dc.contributor.authorStephanides, Stephanos
dc.date.accessioned2022-07-18T22:42:00Z
dc.date.accessioned2022-07-18T23:20:26Z
dc.date.available2022-07-18T22:42:00Z
dc.date.available2022-07-18T23:20:26Z
dc.date.issued2022-03-28
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/25065/23758
dc.description.abstractThis paper argues that, in order to understand the unified relations that are commonly predicated of koinōnia in the ethical, political, and cosmological spheres respectively, one must first appreciate certain prerequisite “principles” or “rules” that are necessary for koinōnia formation. One principle which has been for long the subject of intense discussion in Platonic scholarship is proportionality. However, rather than stopping short at the unproblematically straightforward point of connection between proportionality —in the broadest possible sense— and well-ordered wholes, I suggest that we can get a much richer account from Plato’s preoccupation with proportionality and koinōnia formation by exploring the different proportional models he puts to work in different contexts. It will be argued that for Plato geometrical proportionality in particular is the binding principle par excellence for koinōnia formation as it is the fairest model of order and enables the most enduring complex wholes. Approaching the point from this angle may yet provide a further significant way of understanding the undeniably obvious political differences between the Republic and the Laws in terms of koinōnia formation.en_US
dc.description.abstractEn este artículo se argumenta que, para comprender las relaciones unificadas que son comúnmente predicadas de la koinōnía en las esferas ética, política y cosmológica respectivamente, uno debe apreciar primero ciertos “principios” o “reglas” que son prerrequisitos necesarios para la formación de koinōnía. Un principio que ha sido durante mucho tiempo objeto de una discusión intensa entre los intérpretes de Platón es la proporcionalidad. No obstante, en lugar de detenernos en el vínculo directo e inmediato entre proporcionalidad –en el sentido más amplio posible– y las totalidades bien-ordenadas, sugiero que podemos obtener una explicación mucho más rica del interés platónico en la proporcionalidad y la formación de koinōnía si exploramos los diferentes modelos proporcionales que utiliza en diferentes contextos. Se argumentará que, para Platón, la proporcionalidad geométrica en particular es el principio vinculante par excellence para la formación de koinōnía al ser el modelo de orden más justo y permitir las totalidades complejas más duraderas. Abordar el punto desde este ángulo puede proporcionar una forma más decisiva de entender las diferencias políticas innegablemente obvias entre la República y las Leyes en términos de koinōnía.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Humanidadeses_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceAreté; Vol. 34 (2022): Número extraordinarioes_ES
dc.subjectProportionalityen_US
dc.subjectGeometrical proportionen_US
dc.subjectEqualityen_US
dc.subjectDevelopmentalismen_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectProporcionalidades_ES
dc.subjectProporción geométricaes_ES
dc.subjectIgualdades_ES
dc.subjectDesarrollismoes_ES
dc.subjectPolíticaes_ES
dc.titlePlato on the Mechanics of Koinōnia Formationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.2022ext.009


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