Show simple item record

dc.contributor.authorMonsante Moy, Isabella
dc.contributor.authorNovoa Suárez, Ariana
dc.contributor.authorQuintanilla Gutiérrez, Alejandra
dc.date.accessioned2022-03-30T19:25:37Z
dc.date.available2022-03-30T19:25:37Z
dc.date.issued2021-11-22
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/24877/23669
dc.description.abstractThe exponential growth of e-commerce in Peru has generated new problems in the effectiveness of consumer rights and the consequent consumer distrust in e-commerce transactions. Government authorities have repeatedly mentioned that a solution to these problems would be the regulation of electronic consumer’s relationships established at national level. This solution goes on the same page with the tendency of the European Union to regulate digital markets. However, is the legislative initiative an ideal solution to solve the new problems generated by e-commerce?.In this article, the authors find that regulation of e-commerce would not completely solve the new problems generated by it. They evidence the necessity of utilizing market solutions based on new technological mechanisms such as smart contracts. These tools, together with the incentive of the authorities that protect consumers’ rights, will be able to efficiently solve the new problems that are generated in this new decade.en_US
dc.description.abstractEl crecimiento exponencial del e-commerce en el Perú ha generado nuevos problemas en el cumplimiento de los derechos de los consumidores y la consecuente desconfianza del consumidor en las transacciones de comercio electrónico. Diversas autoridades han propuesto como solución que se regulen las transacciones de e-commerce realizadas en el ámbito nacional, en línea con la tendencia de la Unión Europea a regular los mercados digitales. Sin embargo, ¿es la iniciativa legisladora una solución idónea para resolver los nuevos problemas generados por el e-commerce?.En el presente artículo, las autoras analizan cómo una ley de e-commerce no resolvería por completo los nuevos problemas generados por este y plantean la necesidad de contar con soluciones desde el mercado, elaboradas a partir de nuevos mecanismos tecnológicos como los smart contracts. Estas herramientas, junto con el incentivo de las autoridades que protegen derechos de los consumidores, podrán resolver de forma eficiente los nuevos problemas que se generan en esta nueva década.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 79 (2021): Derecho y Tecnologíaes_ES
dc.subjectConsumidoreses_ES
dc.subjectE-commercees_ES
dc.subjectSmart contractses_ES
dc.subjectAnálisis de impacto regulatorioes_ES
dc.subjectCooperación internacionales_ES
dc.titleSmart contracts como solución eficiente a los nuevos problemas del consumidor en el e-commercees_ES
dc.title.alternativeSmart contracts as an efficient solution to the consumer’s distrust of e-commerceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.202101.021


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess