Show simple item record

dc.contributor.authorNarváez Liceras, Alejandro
dc.date.accessioned2021-08-24T23:31:29Z
dc.date.available2021-08-24T23:31:29Z
dc.date.issued2009-03-16
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/626/614
dc.description.abstractMore than once professional and academic people from the business world have noted than the Business valuation is in most of the cases, an art to manage numbers with the intention of some established objectives. No doubt, there is something certain in this phrase, but to do this we need a deep knowledge of the related difficulties and problems to assign the real value to an on going company. The objective of this article is to examine different aspects of business valuation through the use of future outputs. We will explain some of the reasons why we chose this method and we will mention the way we quantify the related variables.en_US
dc.description.abstractAcadémicos y profesionales del mundo de los negocios han señalado, más de una vez, que la valoración de empresas es, en gran medida, un arte para manejar los números a partir de unos objetivos definidos. Sin duda, algo de cierto puede haber en esta afirmación; sin embargo, realizar esta actividad requiere del conocimiento profundo de las dificultades y problemas asociados para asignarle el valor real a una empresa en marcha. Este artículo tiene como objeto examinar diversos aspectos de la valoración de empresas mediante la aplicación del método de los rendimientos futuros. Se explica alguna de las razones por las cuales se elige este método y se aborda la forma en la que se cuantifican las variables que intervienen.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-724X
dc.relation.ispartofurn:issn:1992-1896
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceContabilidad y Negocios; Vol. 4 Núm. 7 (2009)es_ES
dc.subjectValoración de empresases_ES
dc.subjectFlujos de cajaes_ES
dc.subjectTasa de actualizaciónes_ES
dc.subjectCoeficiente betaes_ES
dc.subjectCosto medio ponderado de capitales_ES
dc.titleValoración de empresas: en busca del precio justoes_ES
dc.title.alternativeBusiness valuation: Looking for the right priceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/contabilidad.200901.003


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International