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dc.contributor.authorLara Rubio, Juan
dc.contributor.authorRodríguez Bolívar, Manuel Pedro
dc.contributor.authorRayo Cantón, Salvador
dc.date.accessioned2021-08-24T23:31:24Z
dc.date.available2021-08-24T23:31:24Z
dc.date.issued2011-03-14
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/440/433
dc.description.abstractThe growth of micro-credit along with the excellent conditions to carry out microfinance activity in the economy and financial system of the Republic of Peru are pushing for Microfinance Institutions (IMF) increased competition with banks in this segment business. Like in commercial banks, in microfinance questions such as: is this customer profitable?, What is the credit limit that I must accept to his/her application?, What interest rate should I charge to him/ her?, How I can reduce the risk default?, etc., are matters to be assessed properly. We propose a method that could facilitate improvement in customer qualification between failed and not failed. To this end, we propose a methodology that analyzes credit risk in the provision of microcredit through the design of a credit scoring model that we apply to a Development Agency for Small and Micro Enterprise (EDPYME), which is an IMF under the supervision by the Banking and Insurance Superintendency (SBS).en_US
dc.description.abstractEl crecimiento del número de microcréditos junto con las excelentes condiciones para llevar a cabo la actividad microfinanciera en la economía y sistema financiero de la República de Perú están impulsando a las instituciones de microfinanzas (IMF) a una mayor competencia con las entidades bancarias por este segmento de negocio. Al igual que en la banca comercial, en microfinanzas preguntas tales como: ¿conviene este cliente?, ¿cuál es el límite de crédito que debo aceptar a su solicitud?, ¿qué tasa de interés debo cobrar?, ¿cómo puedo reducir el riesgo de impago?, etc., son cuestiones que deben valorarse de forma adecuada. Este trabajo plantea un método que podría facilitar una mejora en la calificación de los clientes fallidos y no fallidos. Para ello, se propone una metodología que analiza el riesgo de crédito en la concesión de microcréditos mediante el diseño de un modelo de credit scoring aplicado a una entidad de desarrollo de la pequeña y micro empresa (EDPYME), IMF sometida a supervisión por la Superintendencia en Bancay Seguros (SBS).es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-724X
dc.relation.ispartofurn:issn:1992-1896
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceContabilidad y Negocios; Vol. 6 Núm. 11 (2011)es_ES
dc.subjectMicrocréditoses_ES
dc.subjectInstituciones de microfinanzases_ES
dc.subjectRiesgo de créditoes_ES
dc.subjectCredit scoringes_ES
dc.subjectLogites_ES
dc.titleUn caso empírico en la evaluación del riesgo de crédito de una institución de microfinanzas peruanaes_ES
dc.title.alternativeAn empirical approach to the credit risk assessment of a microfinance institution in Peruen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/contabilidad.201101.002


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