Show simple item record

dc.contributor.authorBarcellos de Paula, Luciano
dc.contributor.authorGil Lafuente, Ana María
dc.date.accessioned2021-08-24T23:31:21Z
dc.date.available2021-08-24T23:31:21Z
dc.date.issued2010-03-12
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/269/263
dc.description.abstractAccording to numerous scientific studies one of the most important points in the area of sustainability in business is related to dialogue with stakeholders. Based on Stakeholder Theory we try to analyze corporate sustainability and the process of preparing a report that a company in the tourism sector in accordance with the guidelines of the guide G3 - Global Reporting Initiative. With the completion of an empirical study seeks to understand the expectations of stakeholders regarding the implementation of the contents of the sustainability report. To achieve the proposed aim we use «The Expertons Method» algorithm that allows the aggregation of opinions of various experts on the subject and represents an important extension of fuzzy subsets for aggregation processes. At the end of our study, we present the results of using this algorithm, the contributions and future research.en_US
dc.description.abstractDe acuerdo con numerosos estudios científicos uno de los puntos más importantes en el ámbito de la sostenibilidad en las empresas radica en el diálogo con los grupos de interés. Tomando como base la teoría de los grupos de interés, trata­remos de analizar la sostenibilidad empresarial y el proceso de elaboración de un informe que una empresa del sector de turismo prepara de acuerdo con las directrices de la guía G3, Global Reporting Initiative (GRI). Con la realización de un estudio empírico se pretende conocer las expectativas de los grupos de interés con respecto al cumplimiento del con­tenido de la memoria de sostenibilidad. Para alcanzar el objetivo propuesto utilizaremos el «método de los expertones», algoritmo que permite la agregación de opiniones de varios expertos sobre el tema y que representa una importante extensión de los subconjuntos borrosos para procesos de agregación. Al final de nuestro estudio, presentaremos los resultados de la utilización de este algoritmo, las aportaciones y futuras líneas de investigación.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-724X
dc.relation.ispartofurn:issn:1992-1896
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceContabilidad y Negocios; Vol. 5 Núm. 10 (2010)es_ES
dc.subjectStakeholderses_ES
dc.subjectSostenibilidades_ES
dc.subjectTurismoes_ES
dc.subjectGRIes_ES
dc.subjectSubconjuntos borrososes_ES
dc.subjectMétodo de los expertoneses_ES
dc.titleAlgoritmo aplicado en el diálogo con los grupos de interés: un estudio de caso en una empresa del sector turismoes_ES
dc.title.alternativeAlgorithm applied in dialogue with Skateholders: a case study in a business tourism sectoren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/contabilidad.201002.001


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International