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dc.contributor.authorVera Carrión, Luis Fernando
dc.date.accessioned2021-08-10T00:59:29Z
dc.date.available2021-08-10T00:59:29Z
dc.date.issued2021-08-03
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/24025/22825
dc.description.abstractThe discrepancies between the Tax Court and the Supreme Court in tax matters are diverse and quite common, but, how can two different points of view change the tax treatment of an activity? The provision of satellite capacity provided by non-domiciled subjects is the topic of discussion in this article which will look at three cases in which both positions are observed, that of the Tax Court and the Supreme Court of Justice, as well as analyzing whether these transactions can be classified as services or transfer of goods and if this benefits constitutes income from Peruvian source subject to withholding tax on third-rate income. For this, we have resorted to the jurisprudence of botch the Fiscal Court and the Supreme Court of Lima, the Income Tax Law, the regulations about the provision of satellite capacity through geostationary satellites and the concepts provided in the Radiocommunications Regulations of the Union Telecommunications International.en_EN
dc.description.abstractLas discrepancias entre el Tribunal Fiscal y la Corte Suprema en materia tributaria son diversas y bastante comunes, pero ¿cómo dos puntos de vista diferentes pueden cambiar el tratamiento tributario de una actividad? La provisión de capacidad satelital prestada por sujetos no domiciliados resulta el tema de debate en el presente artículo en el cual se analizarán tres casos en los cuales se observan ambas posturas, la del Tribunal Fiscal y la Corte Suprema de Justicia, así como se analiza si puede calificarse a estas operaciones como servicios o cesión de bienes, y si su prestación constituye renta de fuente peruana sujeta a la retención del impuesto a la Renta de tercera categoría. Para ello, se ha recurrido a la jurisprudencia tanto del Tribunal Fiscal y la Corte Suprema de Lima, la normativa del Impuesto a la Renta, lo señalado por las normas que regulan la provisión de capacidad satelital a través de satélites geoestacionarios y los conceptos previstos en el Reglamento de Radiocomunicaciones de la Unión Internacional de Telecomunicaciones.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2079-3634
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho & Sociedad; Núm. 56 (2021); 1-28es_ES
dc.subjectPrestación de servicioses_ES
dc.subjectCesión de bieneses_ES
dc.subjectImpuesto a la Rentaes_ES
dc.subjectRentas de fuente peruanaes_ES
dc.subjectProvisión de capacidad satelitales_ES
dc.title¿Cesión de bienes o prestación de servicios?: La interpretación discrepante entre el tribunal fiscal y la Corte Suprema de justicia de Lima respecto a la determinación del impuesto a la renta en los servicios satelitales brindados por sujetos no domiciliaes_ES
dc.title.alternativeAssigment of assets or provision of services?: The discrepant interpretation between the Tax Court and the Supreme Court of Justice of Lima regarding the determination of Income Tax in satellite services provided by non-domiciled subjects
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/dys.202101.004


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