dc.contributor.advisor | Arana Barbier, Pablo José | |
dc.contributor.author | Díaz Montalván, Sarai Abigail | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T14:44:18Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T14:44:18Z | |
dc.date.created | 2019-08 | |
dc.date.issued | 2019-10-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12404/15221 | |
dc.description.abstract | Peruvian Traditions is a small family business dedicated to the manufacture and
export of alpaca garments. Currently, it has two brands White Label (Peruvian Traditions
itself) and Norgäte and is aiming to expand its export process to Europe. Within the process
of collecting information and analyzing the company, it was detected that the problem was
the lack of differentiation between one brand and another which leads them to be "stuck in
the middle". As a result, solutions were proposed for the problem determining that offering
new product line called Alpaca Basics based on pre-existing garments within the Norgäte
collection and on which it has been detected quite welcome, would be the best. The
framework for this product line is the lean start-up methodology that is characterized by the
formulation of a hypothesis and a testing process under continuous customer feedback that
allows reaching a desired market-fit.
Based on a previous analysis based on the segmentation, targeting and positioning
(STP) the Netherlands was identified as target market. For the success of the product line, a
4P marketing campaign is required: product, place, price and promotion, which highlights the
use and improvement of the current Peruvian Traditions website and a Google Ads campaign.
To measure the results, three indicators will be used: number of visits through the web,
conversion ratio and sales ratio. Subsequently, a scenario analysis is carried out taking into
account three perspectives: negative, neutral and positive. Taking the neutral perspective as a
reference, an increase in the number of visits is identified, from 1,460 to 4,380 visits per year.
Which could generate an increase in the number of customers from 13 to 63. | es_ES |
dc.description.abstract | Peruvian Traditions es una pequeña empresa familiar dedicada a la fabricación y
exportación de prendas de alpaca. En la actualidad cuenta con dos marcas White Label
(Peruvian Traditions) y Norgäte y se encuentra en la mira de expandir su proceso de
exportación a Europa. Dentro del proceso de recopilación de información y análisis de la
empresa se detectó que el problema era la falta de diferenciación entre una marca y otra lo
cual los lleva a estar "stuck in the middle". A raíz de ello, se plantearon soluciones para la
problemática, de ahí se determinó que la mejor solución sería lanzar una nueva línea de
producto llamada Alpaca Basics basada en prendas preexistentes dentro de la colección de
Norgäte. El marco para esta línea de producto es la metodología lean start-up que se
caracteriza por la formulación de una hipótesis y un proceso de testeo bajo una continua
retroalimentación del cliente que permite llegar a un anhelado market-fit.
En base a un previo análisis, basado en la segmentación, focalización y
posicionamiento (STP) se identificó que a Países Bajos como mercado objetivo. Para el éxito
de la línea de producto se requiere de una campaña de marketing basada en las 4P: producto,
plaza, precio y promoción, en donde destaca el uso y mejora de la actual web de Peruvian
Traditions y una campaña de Google Ads que la respalda. Para medir los resultados se
utilizaron tres indicadores: número de visitas a través de la web, ratio de conversión y ratio de
ventas. Posteriormente se realiza un análisis de escenarios tomando en cuenta tres
perspectivas: negativa, neutral y positiva. Tomando como referencia la perspectiva neutral, se
identifica un incremento del número de visitas, pasando de 1,460 a 4,380 visitas por año. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica del Perú | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ | * |
dc.subject | Lana (Alpaca)--Industria y comercio--Perú | es_ES |
dc.subject | Industria textil--Perú | es_ES |
dc.title | Consulting report - Peruvian Traditions SAC | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es_ES |
thesis.degree.name | Maestro en Administración de Negocios | es_ES |
thesis.degree.level | Maestría | es_ES |
thesis.degree.grantor | Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM | es_ES |
thesis.degree.discipline | Administración de Negocios | es_ES |
dc.type.other | Tesis de maestría | |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 | es_ES |
dc.publisher.country | PE | es_ES |
renati.advisor.dni | 44614140 | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4449-0086 | es_ES |
renati.author.dni | 72778804 | |
renati.discipline | 413207 | es_ES |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestro | es_ES |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_ES |