Consulting report – Confecciones Juliett
Date
2019-10-14Author
Garcia Cabello, Gonzalo Asuncion
Mauricio Reyes, Jorge Luis
Metadata
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Abstract
In recent years, Peru has experienced a higher average growth higher than other South
American countries. This growth can in part be attributed to the Peruvian textile industry,
which is one of the strongest manufacturing economies in the country due to its enormous
impact on the economy. The growth of the GDP per capita has resulted in a higher spending
capacity among Peruvian citizens, and Peruvian consumers are now willing to invest a larger
part of their income in clothing. This economic growth has also produced changes in their
purchasing processes and increased their expectations for high-quality products. Additionally,
Peru ranks fourth in entrepreneurship in Latin America, behind Colombia, Chile, and
Ecuador. This emerging entrepreneurial dynamism, however, is a figure of small businesses
that are contradicted when compared with the high failure rate.
Confecciones Juliett is a Peruvian small business that specializes in the design,
manufacturing, and selling of clothing garments for women. After analyzing the internal and
external environment of the industry, the organization is facing typical challenges that many
Peruvian SMEs encounter in their operations. In sum, the goal of this paper is to define the
best and appropriate cost structure for the company, Confecciones Juliett, in order to
strengthen their organizational decision making. En la última década se ha apreciado que el Perú ha logrado un crecimiento económico
promedio superior a sus pares en América del Sur. De la misma manera, la industria textil del
país ha evolucionado hasta ser una de las más relevantes de la economía peruana. Debido al
crecimiento del PIB per cápita, los ciudadanos peruanos tienen una mayor capacidad de gasto
y están dispuestos a invertir una gran parte de sus ingresos en vestimenta. Este crecimiento
económico también ha producido cambios en su proceso de compra y expectativas con
respecto a los productos. Además, Perú ocupa el cuarto lugar en emprendimiento en América
Latina, detrás de Colombia, Chile y Ecuador. Sin embargo, este dinamismo empresarial que
está surgiendo como una figura de la microempresa se contradice cuando se compara con la
alta tasa de fracaso de estas.
Confecciones Juliett es una pequeña empresa peruana cuyo giro de negocio abarca el
diseño, manufactura y venta de prendas de vestir para mujeres. Debido al entorno interno y
externo de la industria, la organización enfrenta los desafíos típicos de las PYMES. En
general, este documento busca definir una nueva y adecuada estructura de costos para la
empresa Confecciones Juliett con el fin de fortalecer la toma de decisiones.