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dc.contributor.authorZamora Etcharren, Rodrigo
dc.contributor.authorAldrete Rivas, Paola
dc.contributor.authorOñate Yáñez, Santiago
dc.contributor.authorLozano Cázares, Adriana
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/23487/22466
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/23487/22501
dc.description.abstractIn recent years, the discussion regarding the publication of arbitral awards has been developing with several arguments being made for and against this type of measures. Multiple arbitration centers have adopted regulations about the subject in their latest rules. However, we still cannot determine which route commercial arbitration will follow when in regards to this matter. In the following article, the authors evidence the multifaceted character of the discussion about the publication of arbitral awards in commercial arbitration. First, they present the regulations that the ten most relevant arbitration centers have adopted in regards to this subject. Then, they explain the characteristics of default rules and the consequences these can have depending on whether they are opt-in or opt-out. Finally, they explore the arguments in favor and in opposition to the publication of arbitral awards.en_US
dc.description.abstractEn los últimos años, la discusión sobre la publicidad de los laudos arbitrales se ha venido desarrollando y múltiples centros de arbitraje han adoptado regulaciones sobre dicho aspecto en sus reglamentos más recientes. Sin embargo, todavía no se ha determinado cuál es el rumbo que tomará el arbitraje comercial con relación a este tema. En el presente artículo, los autores evidencian el carácter polifacético de esta discusión en el arbitraje comercial. Para ello, primero exponen las regulaciones que las diez instituciones arbitrales más importantes han adoptado con relación a la publicidad de laudos. De ahí, explican las características de las reglas default y las consecuencias que estas tienen dependiendo de si son opt-in u opt-out. Finalmente, abordan los argumentos a favor y en contra de volver públicos los laudos o ciertos elementos de los mismos.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 77 (2020): Arbitrajees_ES
dc.subjectPublicidad de los laudos arbitraleses_ES
dc.subjectLaudos arbitraleses_ES
dc.subjectReglas defaultes_ES
dc.subjectDouble-hattinges_ES
dc.subjectArbitraje comerciales_ES
dc.titlePublicidad de laudos arbitrales en el arbitraje comercial: ordenando la discusiónes_ES
dc.title.alternativePublication of Arbitral Awards in Commercial Arbitration: Ordering the Discussionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.202001.017


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