Show simple item record

dc.contributor.authorTaricco, Lucrecia
dc.contributor.authorPaz García, A. Pamela
dc.date.accessioned2021-02-18T21:45:16Z
dc.date.available2021-02-18T21:45:16Z
dc.date.issued2020-12-12
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20609/20458
dc.description.abstractIn everyday life context, inscribed in the cultural battlefield of the material and symbolic (hyper)mediations of the Internet, we are interested in critically reflecting on the approach to cultural practices of digital consumption. Inside the political communication field, we observe that today multiple phenomena are embedded in the daily configuration of these practices, which lead us to rethink the role of traditional audience measurements and statistics, to the use of big data and algorithms, different political-cultural outlooks of audiences, challenged by a global crisis in the subject of cybersecurity. Among other conditions of going digital, we will thus understand such contemporary consumption as an issue concerning political power, taking into account its ideological dimension.en_US
dc.description.abstractEn el contexto de la vida cotidiana, inscri-ta en el campo de batalla cultural de las (hiper)mediaciones materiales y simbólicas de internet, nos interesa reflexionar críticamente en torno al abordaje de las prácticas culturales de consumo digital. Dentro del campo de la comunicación política, observamos que hoy múltiples fenómenos se imbrican en la configuración cotidiana de dichas prácticas, lo que nos conduce a repensar desde el papel de las mediciones de audiencias y estadísticas más tradicionales hasta el uso del big data y algoritmos, en tanto diferentes lecturas político-culturales de audiencias hoy desafiadas por una crisis mundial en materia de ciberseguridad. Entre otras condiciones del devenir digital, entenderemos tales consumos contemporáneos como un problema de poder político, reconociendo su dimensión ideológica. es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 10 (2018): Estrategias metodológicas de investigación en comunicación para romper con los manualeses_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectInternetes_ES
dc.subjectCultura digitales_ES
dc.subjectConsumos ideológicoses_ES
dc.subjectPolíticaes_ES
dc.titleLa fotografía como proceso: la experiencia en un taller de fotografía con jóvenes de Badalona (Barcelona, España)es_ES
dc.title.alternativePhotography as a process: the experience in a photography workshop with young people from Badalona (Barcelona, Spain)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.201802.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International