Show simple item record

dc.contributor.authorGómez Cardeña, Sophia
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/23309/22287
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/23309/22300
dc.description.abstractEl objetivo de este ensayo es analizar la película Black Swan (2011), del director norteamericano Darren Aronofsky, para comprender la producción subjetiva de un sujeto atravesado por múltiples violencias: Nina, la bailarina de ballet protagonista del film. Para este propósito, se explicarán los procesos de reconocimiento, las dinámicas de poder y violencia, y la vivencia del cuerpo desarrollados a lo largo de la película. Se concluye que el personaje de Nina sufre una doble violencia, una ligada a un esquema patriarcal de violencia estructural contra las mujeres y lo femenino, y otra a nivel íntimo y vincular: la fusión y ausencia de reconocimiento de ella como un ser separado de su madre.es_ES
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyze the film Black Swan (2011), directed by Darren Aronofsky, in order to understand the identity construction of a subject crossed by multiple violence: Nina, the ballet dancer. For this purpose, the analysis will focus on the relationship of the following concepts: the processes of recognition, the dynamics of power and violence, and the experience of motherhood. It is concluded that Nina’s character suffers a double violence. The first one is linked to a patriarchal scheme of structural violence towards women and the feminine and the second one is related to an intimate and symbolic violence: the fusion and lack of recognition of her as a human being separated from her mother.en_US
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 14 (2020): Acción colectiva y medios socialeses_ES
dc.subjectEl cisne negroes_ES
dc.subjectViolencia estructurales_ES
dc.subjectViolencia simbólicaes_ES
dc.subjectMaternidades_ES
dc.subjectCuerpoes_ES
dc.subjectReconocimientoes_ES
dc.titleLa protesta feminista #8M 2020 en México a través de la participación de comentarios en YouTubees_ES
dc.title.alternativeWomen Demonstration #8M 2020 in Mexico Through the Participation of Comments on YouTubeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.202002.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International