Show simple item record

dc.contributor.authorPastor Rubio, Lorena
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/21541/21160
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/21541/21170
dc.description.abstractThis article seeks to reflect on the experience of a performing arts workshop conducted with a group of young men and women in the Ancón II Model Penitentiary in the city of Lima between 2014 and 2018. The study attempts to review how the narratives arise from the subjectivity and, at the same time, configure it, as well as ponder on how the processes and contexts where these narratives are generated constitute important units of analysis to understand the frameworks that produce them. It is proposed that the performance of these young men and women, understood as a corporal action, in its showing doing is capable of generating reflective spaces of encounter and communication with constitutive and transformative power, but also can problematize these discourses, the actions and the links that they constitute.en_US
dc.description.abstractEn este artículo, busco reflexionar sobre la experiencia del taller de artes escénicas realizado con un grupo de jóvenes varones y mujeres en el Penal Modelo Ancón II en la ciudad de Lima entre los años 2014 y 2018. Me interesa revisar cómo las narrativas surgen de la subjetividad y, a su vez, la configuran, así como reflexionar sobre de qué manera los procesos y contextos donde se generan estas narrativas constituyen importantes unidades de análisis para entender los marcos que las producen. Planteo que su performance, entendida como acción corporal, en su mostrar hacer es capaz de generar espacios reflexivos de encuentro y comunicación con poder constitutivo y transformador, pero también de problematizar estos discursos, las acciones y los vínculos que configuran.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 12 (2019): Subjetividades, resistencias y tránsitos en la comunicaciónes_ES
dc.subjectReformas laborales en Cubaes_ES
dc.subjectAnálisis Crítico del Discursoes_ES
dc.subjectPrensa mexicanaes_ES
dc.subjectDiscurso periodísticoes_ES
dc.titleLa acción artística como producción narrativa: subjetividades, performance y experiencia en el Penal Modelo Ancón IIes_ES
dc.title.alternativeThe Artistic Action as Narrative Production: Subjectivity, Performance and Experience in the Ancón II Model Penitentiaryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.201902.007


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess