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dc.contributor.authorS. Law, David
dc.date.issued2019-06-04
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/20869/20580
dc.description.abstractThe global appeal of liberal constitutional democracy—defined as a competitive multiparty system combined with governance within constitutional limits—cannot be taken for granted due to the existence of competing forms of government that appear successful along a number of practical dimensions and consequently enjoy high levels of public acceptance. Proponents of liberal constitutional democracy must be prepared to explain and defend its capacity to satisfy first-order political needs. A system of government is unlikely to command popular acceptance unless it can plausibly claim to address the problems of oppression, tribalism, and physical and economic security. Along these dimensions, the advantages of liberal constitutional democracy over the alternatives of social democracy of the type seen in Scandinavia, and bureaucratic authoritarianism of the type seen in parts of Asia, are not self-evident. Within Asia alone, functional alternatives to liberal constitutional democracy run the gamut from illiberal nondemocracy in China, to liberal one-party rule in Japan, to illiberal constitutional democracy in Singapore, to liberal constitutional nondemocracy in Hong Kong, to hereditary monarchy in Bhutan.en_US
dc.description.abstractEl atractivo global de la democracia constitucional liberal –definida como un sistema multipartidario competitivo con un gobierno con límites constitucionales– no puede tomarse por sentado dada la existencia de la competencia de otras formas de gobierno que parecen exitosas en una serie de aspectos prácticos y como consecuencia gozan de altos niveles de aceptación. Los defensores de la democracia constitucional liberal deben estar preparados para explicar y defender la capacidad de este modelo para satisfacer las necesidades políticas de primer orden. Un sistema de gobierno no puede manejar aceptación popular a menos que asegure poder lidiar con los problemas de opresión, tribalismo y falta de seguridad física y económica. Considerando ello, las ventajas de la democracia constitucional liberal por sobre las alternativas de la democracia social del tipo visto en Escandinavia, y la burocracia autoritaria del tipo visto en algunas partes de Asia, no son tan evidentes. Tan solo en Asia, la gama de alternativas a la democracia constitucional liberal van desde la no-democracia no-liberal en China, un gobierno liberal unipartidario en Japón, la democracia constitucional no-liberal en Singapur, la no-democracia constitucional liberal en Hong Kong, y la monarquía hereditaria en Bután.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2079-3634
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho & Sociedad; Núm. 51 (2018); 209-222es_ES
dc.subjectDemocracia constitucional liberales_ES
dc.subjectDemocracia sociales_ES
dc.subjectBurocracia autoritariaes_ES
dc.subjectMonarquía hereditariaes_ES
dc.subjectAsiaes_ES
dc.titleAlternativas a la democracia constitucional liberales_ES
dc.title.alternativeAlternatives to liberal constitutional democracy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE


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