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dc.contributor.authorPalomino Barchi, Gianella Judith
dc.contributor.authorVelásquez, Vanessa
dc.contributor.authorMarcos Quispe, Katharine Cledia
dc.contributor.authorSeclen Luna, Jean Pierre
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/21114/20856
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/21114/21088
dc.description.abstractFintech is a type of startup with a disruptive business model that provides digital financial services. One of its main competitive advantages is that they continually innovate, which is why the management of the resulting innovation relevant to them. In Peru, although the fintech ecosystem is growing, there are no empirical studies dealing with innovation in fintech. This article contributes to the knowledge of fintech and analyzes the management of its innovation processes by identifying key enablers and practices of the process. For this, a multiple case study of six fintech winners of the Startup Peru contest was carried out. The findings we have, due to the iterative and agile nature of fintech startups, some do not have a process of systematized innovation; however, there are key enablers and practices for managing the innovation process that allowthem to successfully launch new services to the market.en_US
dc.description.abstractLas fintech son un tipo de startup con un modelo de negocio disruptivo que brinda servicios financieros digitales. Una de sus principales ventajas competitivas es que innovan continuamente, por lo cual la gestión de la innovación resulta relevante. En Perú, si bien el ecosistema fintech está creciendo, no hay estudios empíricos que traten sobre innovación en fintech. Este artículo aporta al conocimiento sobre las fintech, ya que analiza la gestión de sus procesos de innovación mediante la identificación de habilitadores y prácticas claves propios del proceso. Para ello, se realizó un estudio de casos múltiple de seis fintech ganadoras del concurso Startup Perú. Los hallazgos demuestran que, por la naturaleza iterativa y ágil de las fintech, algunas no cuentan con un proceso de innovación sistematizado; sin embargo, existen habilitadores y prácticas claves de gestión del proceso de innovación que les permiten lanzar nuevos servicios al mercado de manera exitosa.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-0495
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5861
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.18800/360gestion.201904.002
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 4 (2019); 38-66es_ES
dc.subjectFinteches_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.subjectGestión de la innovaciónes_ES
dc.subjectProceso de innovaciónes_ES
dc.title¿Cómo innovan las fintech peruanas? Una aproximación a partir de un estudio de casos múltiplees_ES
dc.title.alternativeHow do Peruvian fintech innovate? An approach from a multiple case study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


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