Show simple item record

dc.contributor.authorAldana Ramos, Edwin Gabriel
dc.date.issued2018-11-07
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/20369/20307
dc.description.abstractEste artículo parte de un caso de comercio electrónico en protección al consumidor. No estamos desprotegidos por la ausencia de una regulación especial, pero debemos construir los cimientos para que este comercio se desarrolle adecuadamente. Quien denuncia ¿puede ser considerado consumidor final?, pues no adquiere uno, dos, tres ni catorce, (una referencia a Vértigo de U2) sino sesenta y seis productos a S/. 1 que regularmente cuestan más de S/. 1 000. ¿Está perfeccionado el contrato? y ¿puede retractarse el proveedor de la operación realizada al considerar irrisorio el precio de sus productos ofertados? Incido en la necesidad de generar confianza en el consumidor, y que esta es posible si el proveedor le brinda seguridad, sencillo pero gravitante.es_ES
dc.description.abstractThis article is based on an electronic commerce case in consumer protection. We are not unprotected by the absence of a special regulation, but we must build the foundations for this trade to develop properly. Who put a complaint can be considered final consumer? because it does not acquire one, two, three or fourteen, (a reference to Vertigo of U2) but sixty-six products to S /. 1 that regularly cost more than S /. 1 000. Is the last agreement improved? and can the supplier of the operation carried out be withdrawn when considering the price of their offered products derisory? I incide in the need to generate confidence in the consumer, and that this is possible if the provider gives security, simple but gravitating.en_US
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2079-3634
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho & Sociedad; Núm. 50 (2018)es_ES
dc.subjectComercio electrónicoes_ES
dc.subjectConsumidores_ES
dc.subjectHabitualidades_ES
dc.subjectContratoes_ES
dc.subjectPrecioes_ES
dc.subjectErrores_ES
dc.titleUno, dos, tres… ¡catorce! O sesenta y seis Confianza y noción de consumidor final: un caso de comercio electrónico en protección al consumidores_ES
dc.title.alternativeOne, two, three... fourteen! Or sixty-six Trust and notion of the final consumer: a case of electronic commerce in consumer protectionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International