Show simple item record

dc.contributor.authorMendoza Woodman, Jorge
dc.date.issued2018-09-26
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/20284/20239
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/20284/20810
dc.description.abstractThis article explores and analyzes the role of Performing Rights Organizations withinthe paradigm shifts that have occurred in recent years, both globally and locally, in the music industry. We used the agency theory as a theoretical framework to explain the continuous demands and requests for regulatory changes that have been made against this organizations, and explored the technological advances as an alternative to increase the monitoring capacity of the principals (members of collecting societies) on the behavior of the agents (its managers), and finally presenting potential management mechanisms based on the theory of Stewardship for the shared achievement of corporate goals.en_US
dc.description.abstractEn este artículo se explora y analiza el rol de las sociedades de gestión colectiva dentro de los cambios de paradigmas que han ocurrido en los últimos años, tanto a nivel global como local, en la industria de la música. Se ha utilizado la teoría de agencia como marco teórico para explicar las razones de los continuos cuestionamientos y pedidos de cambios regulatorios presentados en contra de estas organizaciones, y se han explorado los avances tecnológicos como una alternativa para aumentar la capacidad de supervisión de los principales (los miembros de las sociedades de gestión colectiva) sobre las conductas de los agentes (los directivos de las mismas), planteando finalmente posibles mecanismos de gestión basados en la teoría del stewardship para el logro compartido de los objetivos institucionales.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-0495
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5861
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 3 (2018)es_ES
dc.subjectIndustria musicales_ES
dc.subjectSociedades de gestión colectivaes_ES
dc.subjectTeoría de agenciaes_ES
dc.subjectTeoría del stewardshipes_ES
dc.subjectDerechos de autores_ES
dc.subjectGestión culturales_ES
dc.titleLos cambios en la industria de la música y el rol de las sociedades de gestión colectivaes_ES
dc.title.alternativeChanges in the music industry and the role of collective management societiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/360gestion.201803.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess