Show simple item record

dc.contributor.authorCarbonell, Isabelle
dc.date.issued2018-09-05
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/20225/20182
dc.description.abstractDocumentary interview methodologies are often oversimplified and undertheorized, and talking-heads, the technique most strongly associated with the documentary interview, is often perceived as the sole technique for interviewing while it is only one among many. Alternate methodologies are possible, that take into account the sensorial world, moving beyond the talking-head. Encompassing a multisensory approach not only to interview but also to the entire filmmaking process, I have developed a new method of interviewing called the panesthetic method. Baffle Their Minds with Bullsh*t, Kerry Leigh (2013) features a talking head interview style, while in The Blooming (working title), I stay connected by a lav microphone for over 18+ hours on a boat to Wynn, my interviewee. In contrasting these two case studies, the panesthetic approach emerges as a methodological path to rethinking the documentary interview.en_US
dc.description.abstractLas metodologías empleadas en la entrevista documental a menudo se simplifican demasiado y no se teoriza al respecto, y los talking heads (cabezas parlantes), la técnica de entrevista más empleada dentro del documental, a menudo se percibe como si fuese la única mientras es solo una entre muchas. ¿Qué metodologías alternativas son posibles en un documental que tenga en cuenta el mundo sensorial y que vaya más allá del talking head? Desde un enfoque multisensorial, no solo para las entrevistas sino también para todo mi proceso de realización cinematográfica, he desarrollado un nuevo método de entrevista denominado: método panestésico. Baffle Their Minds with Bullsh*t, Kerry Leigh (2013) presenta al talking head como metodología, mientras que en The Blooming (título provisional) le conecto un micrófono inalámbrico a Wynn, mi entrevistado, durante más de 18 horas en un barco pesquero. Al contrastar estos dos casos de estudio, el método panestésico surge como una propuesta metodológica para repensar el documental.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 9 (2018)es_ES
dc.subjectEntrevistaes_ES
dc.subjectSentidoses_ES
dc.subjectPanestésicaes_ES
dc.subjectDocumentales_ES
dc.subjectTalking-headses_ES
dc.titleDescubriendo a través de los sentidos algo más que el talking-head: el Documental como Entrevista Panestésicaes_ES
dc.title.alternativeComing to Our Senses beyond the Talking-Head: the Panesthetic Documentary Interviewen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.201801.005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International