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dc.contributor.authorVilla, Julio
dc.date.accessioned2018-04-10T17:33:50Z
dc.date.available2018-04-10T17:33:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationVilla, J. (2015). Cuerpo, masculinidad y estilo en jóvenes de sectores altos de Lima. Debates En Sociología, (40), 61-91. Recuperado a partir de http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/debatesensociologia/article/view/13859
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/debatesensociologia/article/view/13859/14483
dc.description.abstractThis paper approaches masculinity through the study of the body, taking into account its aesthetics tounveil a subject not well documented and to explore the experience and representation of masculinity in a socioeconomic sector that is not well known. The research on masculinities in Latin America and the world, point out three essential components: the persistent demonstration of masculinityen_US
dc.description.abstractthe distinction between feminine and homosexualen_US
dc.description.abstractand the control of emotions. This research shows that, in the social sector explored, the concept of masculinity widens and the three components that were pointed out before, are reduced in intensityen_US
dc.description.abstractmeanwhile we foresee the importance of the body as an individuation factor and as an esthetic innovation. Through the practice of ethnography in two independent design stores in Lima, we observe that the appearance is produced when the personal taste, the salesmen as cultural intermediaries and the feminine figure intertwine.en_US
dc.description.abstractEsta investigación aborda la masculinidad desde el cuerpo tomando como eje de análisis la estética corporal para poder arrojar luces sobre una dimensión poco estudiada y sobre la experiencia y re- presentación de la masculinidad en un sector que falta explorar. Los trabajos sobre masculinidades en América Latina y el mundo señalan tres componentes esenciales: la demostración constante de la masculinidad, la diferenciación con lo femenino y homosexual y el control de las emociones. Este trabajo evidencia que, en el sector social explorado, las fronteras de la masculinidad se amplían y los tres componentes antes señalados se reducen en intensidad mientras que se vislumbra la importancia del cuerpo como factor de individuación e innovación estética. Realizando una etnografía en dos tiendas de diseño independiente en Lima se observa que la apariencia se produce cuando se intersecta el gusto propio, el trabajo del vendedor como intermediador cultural y la figura femenina.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4284
dc.relation.ispartofurn:issn:0254-9220
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDebates en Sociología; Núm. 40 (2015)es_ES
dc.subjectMasculinidades_ES
dc.subjectCuerpoes_ES
dc.subjectEstética Corporales_ES
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectMasculinityen_US
dc.subjectBodyen_US
dc.subjectBody Aestheticsen_US
dc.titleCuerpo, masculinidad y estilo en jóvenes de sectores altos de Limaes_ES
dc.title.alternativeBody, masculinity and style in the upper-class youth of Limaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.04.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/debatesensociologia.201501.003


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