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dc.contributor.authorAcevedo, Jorge
dc.date.issued2017-08-17
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/19013/19229es_ES
dc.description.abstractThe article presents the main features of the Peruvian radio and television market, and emphasizes the levels of concentration of advertising investment, frequency control and the regulatory framework tailored to the media groups. It also analyzes the possibilities of economic sustainability, growth and modernization of much of the local and regional media in a world context characterized by accelerated technological changes, and new habits and styles of consumption of the audiences. The paper also describes some strengths and strategies deployed by local and commercial radios and television stations with social development objectives (educational and community), aimed at enabling them to stay in the market and lay the groundwork for the complex transit towards the digitalization of production and distribution of multimedia content. en_US
dc.description.abstractEste artículo expone los principales rasgos del mercado de la radio y la televisión de señal abierta en el Perú, y hace hincapié en los niveles de concentración de la inversión publicitaria, el control de las frecuencias y el marco regulatorio hecho a la medida de los grupos mediáticos más poderosos del país. También analiza las posibilidades de sostenibilidad económica, crecimiento y modernización de buena parte de los medios locales y regionales en un contexto mundial caracterizado por acelerados cambios tecnológicos y transformaciones en los hábitos y estilos de consumo de las audiencias. Asimismo, describe algunas fortalezas y estrategias desplegadas por las radios y televisoras locales, comerciales y con objetivos de desarrollo social (educativas y comunitarias), orientadas a posibilitar su permanencia en el mercado y sentar las bases para el complejo tránsito hacia la digitalización de la producción y distribución de contenidos multimedia.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 7 (2017)es_ES
dc.subjectConcentraciónes_ES
dc.subjectCentralismoes_ES
dc.subjectMedios localeses_ES
dc.subjectPluralismo y diversidades_ES
dc.titleEl suelo no está parejo. Límites y posibilidades de los medios locales en un mercado altamente concentradoes_ES
dc.title.alternativeThe floor is uneven. Limits and possibilities of local media development in a highly concentrated marketen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.201701.005


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