Show simple item record

dc.contributor.authorMartin, Jorgees_ES
dc.date.accessioned2018-04-09T23:00:36Z
dc.date.available2018-04-09T23:00:36Z
dc.date.issued2010es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/585/573
dc.description.abstractEn La imagen-movimiento y en La imagen-tiempo Deleuze presenta una filosofía del cine basada en el pensamiento de Henri Bergson. En el presente artículo desarrollaremos la concepción del movimiento y de la imagen del filósofo de la durée y el modo en que Deleuze se apropia de estas nociones para la hermenéutica del fenómeno cinematográfico. A modo de ejemplificación y siguiendoa este último, recurriremos a Film, de Samuel Beckett, obra en la cual se refleja la imagen-movimiento tal como es en sí misma.---The Movement-Image. Deleuze and the Beckett-Bergson relationship”. In The Movement-Image and in The Time-Image Deleuze presents a philosophy of cinema based on the thought of Henri Bergson. This paper will develop the conceptions of movement and image of the philosopher of the durée and the way in which Deleuze makes these notions his own for the hermeneutics of the cinematographic phenomenon. As an example and following the latter, the paper refers to Film, by Samuel Beckett, film in which the movement-image is reflected as it is in itself.es_ES
dc.description.sponsorshipPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Humanidades
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceAreté; Vol. 22, Núm. 1 (2010)es_ES
dc.subjectImagenes_ES
dc.subjectMovimientoes_ES
dc.subjectTiempoes_ES
dc.subjectDuraciónes_ES
dc.subjectCinees_ES
dc.subjectImagees_ES
dc.subjectMovementes_ES
dc.subjectTimees_ES
dc.subjectDurationes_ES
dc.subjectCinemaes_ES
dc.titleLa imagen-movimiento. Deleuze y la relación Beckett- Bergsones_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.201001.003


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International